Dzień 1 "Barwa ochronna"
Dzień dobry!
Witam Was w kolejnym majowym tygodniu ♥
Kochani jeśli to możliwe to wybierzcie się z mamą lub tatą na pobliską łąkę. Zapamiętajcie jakie rośliny udało Wam się zobaczyć. Może uda Wam się spotkać małych mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, a może mrówkę? Nie martwcie się, jeśli nie możecie wyjść. Obejrzyjcie piękny obrazek przedstawiający łąkę, który znajdziecie w kartach pracy cz.4, str. 36-37. Powiedzcie, co dzieje się na łące w maju? Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach? Poproście rodziców o pomoc i podajcie nazwy roślin przedstawionych na obrazku?
A teraz usiądźcie sobie wygodnie i posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw
Odpowiedzcie na pytania:
1. Podobała się wam piosenka?
2. Czy piosenka była wesoła czy smutna?
3. Kto przybył na łąkę?
4. Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
5. Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
6. Wymieńcie mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence?
Poruszajmy się troszeczkę. Zaproście do zabawy rodziców oraz rodzeństwo. Zamieńcie się w żabki. Naśladujcie żabie skoki, na hasło "żabki pływają" - które wypowiada mama lub tata, wykonajcie siad klęczny, schowajcie głowę w ramiona i pochylcie się do przodu. Powtórzcie zabawę kilka razy.
Rozwiążcie zagadki "Mieszkańcy łąki":
Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
kopiec wielki buduje. (mrówka)
Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką
i bardzo lubi,
gdy świeci słonko. (motyl)
Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka? (konik polny)
Wyciągnijcie z wyprawki kartę pracy nr 23. Przygotujcie zielony karton, nożyczki i klej. Zwińcie karton w rożek i sklejcie tak, aby nie mógł się rozwinąć.Wytnijcie z karty kwiaty, łodygi oraz liście i przyklejcie je dookoła rulonu. Przewiążcie ten bukiet wstążką i zawiążcie kokardkę. I gotowe!
A teraz drogie Kocurki, czas na poznanie nazw kwiatów w języku angielskim:
https://www.fluentbe.com/pl/blog/hello-spring-czyli-wiosna-po-angielsku/
I jeszcze trochę logopedii. Oto propozycje zadań na dzisiaj:
"Dmuchawiec" - jeżeli będziecie dzisiaj na łące, to wykorzystajcie do tego ćwiczenia prawdziwe dmuchawce. Jeżeli nie, to wykorzystamy sztuczne, wykonane z ponacinanej chusteczki higienicznej. Wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami, zdmuchując pyłki dmuchawca lub rozdmuchując pyłki w "chusteczkowym" dmuchawcu. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy, modyfikując siłę wydmuchu.
Ćwiczenie słuchowe - posłuchajcie teraz Odgłosy łąki. Powiedzcie głośno, co słyszycie. Czy znacie żródło tych dźwieków? Podobają sie Wam te odgłosy?
Przeczytajcie teraz z pomocą Rodzica wiersz "Kwiatowe rozmyślania" i poćwiczcie wymowe głoski "r" - Marzena Nowosielska "Kwiatowe rozmyślania" [.pdf, 273.97 kB]
I jeszcze zabawa "Co było dalej?" - Potrzebna nam będzie wydrukowana karta Obrazki - głoska "r" [.pdf, 391.85 kB]. Jeżeli nie macie dostępu do drukarki, wystarczy zapisać poszczególne wyrazy na oddzielnych karteczkach. Dziecko i rodzic lub dwoje dzieci siadają na przeciwko siebie. Pośrodku, między nimi, leży stosik wyciętych obrazków, białym tłem do góry. Pierwsza osoba z pary wyciąga obrazek i układa zdanie z danym wyrazem. Druga osoba z pary wyciąga kolejny obrazek i kontynuuje rozpoczętą historię, wypowiadając zdanie z nowym wyrazem. Zdanie to powinno być logiczną konsekwencją zdania poprzedniego. I tak na przemian gracze wyciągają obrazki i tworzą dalszy ciąg opowieści, wypowiadając za każdym razem jedno zdanie z wyciągniętym przez siebie słowem. Wykorzystane obrazki układamy kolejno w drugi stosik.
Gdy obrazki skończą się i historyjka dobiegnie końca, można spróbować opowiedzieć ją od końca, zdanie po zdaniu, wspomagając się kolejnymi obrazkami ułożonymi w stosiku wykorzystanych słów.
Wesołej zabawy!