Dzień 1 "DRZEWA"
Dzień dobry kochane Pszczółki
- Na początek posłuchajcie muzyki relaksacyjnej.
-Stworzymy teraz siatkę pytań. Posłuchajcie proszę wiersza B. Szelągowskiej "Kłótliwe drzewa"
Wstał poranek, mgłę przegonił i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura! Buk z modrzewiem się pokłócił. – Pan mnie kłuje!
Tak nie można! Niech pan sobie igły skróci. Świerk zaś żale miał do brzozy: – Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy i nikomu się nie kłania!
– Całą wodę dąb wypija! Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj, nie masz racji, krzewie, oczywiście!
Młoda sosna głos zabrała: – Skończcie, proszę, kłótnie, spory
Lepiej żyjmy sobie w zgodzie, tak jak było do tej pory.
Mała jestem – każdy widzi. Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie. Nic mi przez to nie brakuje.
Drzewa aż się zawstydziły. Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały: już nie będzie kłótni więcej!
Odpowiedzcie na pytania:
- Które drzewa są wymienione w wierszu?
− O co kłóciły się drzewa?
− Kto je pogodził?
− Co powiedziała młoda sosna?
− Jak zareagowały drzewa?
- Zapoznamy się drogie dzieci z budową drzewa.
Potrzebujecie dużego szarego arkusza papieru, mazaki. Spróbujcie z pomocą rodziców narysować na dużym szarym arkuszu drzewo iglaste i drzewo liściaste z podziałem na jego części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omówcie każdą część drzewa i powiedzcie, do czego ona służy.
Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne),
pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.
To wszystko na dziś... życzę Wam miłego i słonecznego dnia!!!!