Dzień 1 "Dyscypliny sportowe"
Dzień dobry!
Witam Was serdecznie.
1. Zacznij od ćwiczeń gimnastycznych pod kierunkiem rodzica:
• Wirujący bączek – ślizgasz się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
• Chowamy się – w siadzie, przyciągasz kolana do głowy, chowając głowę; rozprostowujesz się do pozycji leżącej.
• Gorąca podłoga – biegasz z wysokim unoszeniem kolan.
• Na szczudłach – chodzisz na sztywnych nogach.
• Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciskasz wszystkie części ciała w podłogę.
• Przez tunel – przemieszczasz się na czworakach pomiędzy nogami drugiej osoby.
• Pogoń na kolanach – dobierasz sobie osobę do pary, jedna osoba ucieka na kolanach, a druga je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.
2. Czy wiesz na jakiej fladze widnieje ten symbol?
Oczywiście, że jest to symbol olimpijski, który widnieje na fladze olimpijskiej wyciąganej na maszt podczas ceremonii otwarcia olimpiad sportowych. Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symbolizują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Azję, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zostały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każdego państwa.
Powiedz: Czy byłeś/aś kiedyś na olimpiadzie sportowej lub oglądałeś/aś w telewizji transmisje z olimpiady sportowej?
3. Odpowiedz na pytanka:
- Jakie znasz dyscypliny sportowe, które odbywają się podczas letniej olimpiady?
- Co to jest sport?
- Jakie znasz jeszcze inne dyscypliny sportowe?
- Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą?
- Dlaczego ludzie uprawiają sport?
- Gdzie można uprawiać sport?
- Co wiesz ciekawego o sporcie?
4. Rozwiąż zagadkę I.Fabiszewskiej:
Ci go uprawiają,
Co o zdrowie dbają.
Mówią, że każdy ruch
to zdrowy w ciele duch (sport).
5. Posłuchaj wiersza I.Fabiszewskiej „Gimnastyka”:
Rano wstaję,
wkładam dres.
Otwieram okno,
miło jest.
Skaczę w górę,
skaczę w bok,
i do tyłu
robię skok.
Ręce w przód,
ręce w tył.
Ćwiczę, abym
zdrowy był.
Odpowiedz na pytania:
- O czym była mowa w wierszu?
- Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe?
- Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć?
- Czy gimnastyka to także uprawianie sportu?
6. A może ktoś z Was uprawia jakiś sport i chce się z nami podzielić zdjęciami. Proszę przyślijcie. Czekamy ♥♥♥
7.Ćwiczenia w języku angielskim: https://www.pinterest.com/pin/510454938987693852/
8. I jeszcze na koniec kilka propozycji ćwiczeń logopedycznych - zapraszam serdecznie: Trening słuchowy, Czarodziejskie ćwiczenia oddechowe, Ćwiczenia logopedyczne - głoska "R"