Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 1 "DZIECI TAKIE JAK MY"

Witajcie kochane Pszczółki!
Zaczynamy nowy tydzień, ale bardzo wyjątkowo, bo właśnie dziś obchodzimy Wasze święto-Dzień Dziecka. Koniecznie odwiedźcie naszego przedszkolnego Facebooka, czekają tam na Was niespodzianki, które dla Was przygotowałyśmy.
Życzymy Wam dużo uśmiechu, radości oraz by każdy dzień był kolorowy i pełen miłych wspomnień.
 
A teraz zaczynamy...
Na początek proszę, byście przygotowali czasopisma czy kolorowe katalogi. Wyszukajcie z nich ilustracje przedstawiające dzieci różnych narodowości, w różnych sytuacjach. Pomyślcie, jak wyglądają te dzieci i jakie towarzyszą im emocje. Zastanówcie się, dlaczego bywają one czasem smutne, a czasem wesołe.
 
A teraz posłuchajcie piosenki Majki Jeżowskiej "Wszystkie dzieci nasze są"
 
Wysłuchajcie opowiadania Agaty Widzowskiej  "Język migowy" (4-latki znajdą go w książce na str 74-75)
Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze, co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci.  Ada bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z  nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy.
- Na żadne ucho?- dopytywała się Ada.- Ani troszeczkę?
- Ani troszeczkę.
- To jak my się będziemy bawić?
- Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób- uśmiechnęła się mama.
Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił.
- Mam fajną siostrę- powiedział Olek.
- Co mówisz?- spytała Ada.
- Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie!
-Ecie-pecie? Nic nie rozumiem...Tej Kasi musi być bardzo trudno- stwierdziła Ada.
W galerii panował gwar.Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami "Dzień dobry" i podały sobie ręce. Ada stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała, że to jest przywitanie, i odpowiedziała takim samym gestem.  Potem Kasia wskazała bawialnię i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi piłeczkami.  Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie. Gdy chciała się zająć rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi.  Wspólnie narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy.  Potem bawiły się w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy.  Czasami Ada się myliła i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie używając słów!
Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powiedział córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym.
- Czy ja też mogę nauczyć się tego języka?- zapytała Ada?
- Oczywiście, a teraz zgadnij, co chcę ci przekazać- tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło.
- Dobranoc i kocham Cię!- zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem.- Zrozumiałeś, tatusiu?
Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów.
 
Odpowiedzcie na pytania:
Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia?
Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktoś mówi?
Spróbujcie jak Ada zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi koleżanka czy kolega?
 
A teraz czas na zabawy badawcze z wodą i piaskiem
Potrzebujecie  miska z wodą, papierowe łódeczki, słomki do napojów, taca z piaskiem, ręcznik papierowy
Poproszę,  byście puścili papierowe łódeczki w misce z wodą i dmuchajcie na nie,
 potem lekko uderzcie dłonią o powierzchnię wody, dmuchajcie w wodę przez słomki, na tacach z piaskiem rysujcie palcem różnego rodzaju kreski i fale, postawcie kropki. Poruszajcie tacami, wyrównując powierzchnię piasku i rysujcie ponownie.
 
Na dzisiaj to koniec. Do jutra!!!!