Dzień 1 OZNAKI WIOSNY
Kochane "Krasnale",
właśnie rozpoczęła się nowa pora roku - WIOSNA! Wyjrzyjcie proszę przez okno, poobserwujcie zmiany zachodzące w przyrodzie. Jak wygląda trawa? Czy coś pojawia się na drzewach i krzewach?
Poszukajcie wspólnie z rodzicami książek o tematyce wiosennej lub kartek z kalendarza przedstawiających wiosenne krajobrazy. Jakie kolory kojarzą się Wam z wiosną i dlaczego? Poszukajcie w najbliższym otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach:)Udało się? Na pewno!
Teraz pora na wiosenne rozruszanie buzi i języka. Oto ćwiczenia do wykonania:
Wąchanie kwiatków - nabieramy powietrze nosem, wydychamy ustami, naśladując wąchanie kwiatków;
Podlewanie kwiatków - pompowanie wody do konewki - unosimy język do góry, w stronę nosa, opuszczamy go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwamy do przodu;
Bocian - wysuwamy wargi mocno do przodu, naśladujemy dziób bociana, następnie otwieramy szeroko wargi i je zamykamy;
Żaba uśmiecha się szeroko - rozciągamy szeroko wargi, uśmiechamy się i ściągamy wargi;
Kukułka - ściągamy wargi do przodu i naśladujemy kukułkę, mówimy "ku-ku, ku-ku";
Wiosenne porządki - przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki, wędruje za dolne i za górne zęby.
Teraz posłuchajcie melodii Antonio Vivaldiego "Wiosna" Wiosna A. Vivaldi i zatańczcie do niej, według własnego pomysłu.
A na koniec ćwiczenia grafomotoryczne o wiośnie - narysujcie na plecach mamy albo taty wiosenne elementy pogody, t.j. słońce, chmury, deszczyk, kwiatek, płotek, trawę. A teraz zamiana ról. Powodzenia :)