Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 1 "Przysmaki wielkanocne"

Na „dzień dobry” ćwiczenia logopedyczne:

- „jajko”- układanie warg, by były zaokrąglone jak jajko;

-„ gorące jajko”-nabieranie powietrza nosem, wypuszczanie ustami- naśladowanie dmuchania jajka;

-„wkładamy jajka do koszyczka”- dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam; przeliczają jajka(zęby)

-„rogi baranka”- baranek wielkanocny ma okrągłe rogi- dzieci rysują językiem kółeczka przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze;

-„baranek na hali”- dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi;

A teraz zabawy ruchowe:

  • Kraszanki do koszyków”- na podłodze rozkładamy kółko z wstążki(szalika);to koszyczek. Dziecko- jajeczko podskakuje po pokoju zgodnie z rytmem wystukiwanym przez rodzica. Gdy jest przerwa „jajeczko” trafia do koszyka.
  • Ruchome jajko”- na podłodze ustawiamy butelki(3-4) drewnianą łyżką przetaczamy piłeczkę- slalom;

- kładziemy piłeczkę na łyżkę i idziemy slalomem między butelkami;

- a teraz pobrykajcie razem z kurczakami: M. Musorgski "Taniec kurcząt w skorupkach"

Odpocznijcie teraz słuchając opowiadania:

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych. – A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba i jajek! – Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. – Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia. Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik wielkanocny. – Ale fajny pomysł – zawołał Kamil. Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki. – Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek. – Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą takie dobre. – Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności. Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

A teraz powiedzcie:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?

- O jakich tradycjach była mowa w opowiadaniu?

-Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

A teraz popracują rączki:

Dzieci starsze(4 latki)- wykonajcie pracę na stronie 29.

Dzieci młodsze (3 latki)- poproście rodzica, by narysował wam mazurka  a wy go pięknie pokolorujcie.

A może rodzice zrobią wam trochę masy solnej i wy też przygotujecie trochę „wielkanocnych smakołyków”? Powodzenia.

A jak tam wasza fasolka? Kiełkuje? Pochwalcie się na fb lub wyślijcie zdjęcie na adres  e- mail przedszkola.

Miłego dnia! :)