Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 1 " SEGREGUJEMY ŚMIECI"

Dzień dobry Kochane Krasnale! Witamy Was serdecznie po weekendzie. Czy udało się Wam może wykonać któreś z zadań na Dzień Ziemi? Zachęcamy Was do tego bardzo! Jeszcze dzisiaj przyślijcie zdjęcia i pochwalcie się, jak dbacie o naszą planetę! 

A teraz zajmiemy się dzisiejszym tematem. Na rozgrzewkę zabawa w segregowanie. Potrzebne nam będą klocki różnego rodzaju oraz kilka pojemników lub obręczy. Najpierw segregujemy klocki według wielkości na duże, średnie i małe. Porównajcie liczebność zbiorów - których klocków jest namniej a których najwięcej? Teraz posegregujcie klocki według koloru, a potem rodzaju. Za każdym razem porównajcie liczebność zbiorów. Na koniec stwórzcie budowlę z wybranych przez siebie klocków.

Kolejne zadanie to ćwiczenia logopedyczne. Każde z nich wykonajcie kilka razy, najdokładniej, jak potraficie :)
"Rzeka" - naśladujemy łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu - poruszamy językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladujemy odgłos rzeki: plum, plum, plum.
" Rybki" - naśladujemy rybki, które wyskakują z wody - unosimy czubek języka w stronę nosa, a po chwili opieramy go o górne zęby; kilkakrotnie powtarzamy ten ruch.
"Pszczółki" - naśladujemy ruchy latających pszczół - opieramy język o wewnętrzną stronę górnych zębów a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
"Miód" - naśladujemy misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu - prowadzimy język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
" Czyste powietrze" - wdychamy świeże powietrze nosem i wypuszczamy ustami.
"Wąż" - naśladujemy odgłos syczenia węża na głosce sssss... - opieramy język o dolne zęby, rozciągamy wargi szeroko - jak do uśmiechu. Kontrolujemy w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.

Teraz zabawy ruchowe:
"Omiń kamyk" - będą nam potrzebne poduszki lub stare gazety - to będą kamienie. Mamusia lub Tatuś rozkłada poduszki/gazety niesymetrycznie po pokoju. Zadaniem Dziecka jest najpierw przemieszczać się pomiędzy kamykami, a potem przeskakiwać nad kamykami, najpierw obunóż a nastepnie raz prawą, raz lewą nogą.
"Wzrost rośliny" - będzie nam potrzebne nagranie muzyki relaksacyjnej, np. takiej - Muzyka relaksacyjna. Dziecko słucha muzyki relaksacyjnej i naśladuje za Rodzicem wzrost rośliny - od klęku podpartego do wspięcia na palce. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

A teraz zagadka - kto odgadnie?

O porządek trzeba dbać, wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków każdy wrzuca .....(śmieci).

Teraz otwórzcie książki na str. 62-63 i posłuchajcie opowiadania E. Stadtmuller "Smok Segregiusz".  Książka "Olek i Ada"

Smok Segregiusz był niezwykle sympatycznym bajkowym smokiem. Uwielbiał bawić się tym, co inni uważali za śmieci. Kartonowe pudełka zamieniał w domki dla lalek albo rycerskie zamki. Plastikowe butelki oklejał błyszczącą folią i wykorzystywał jako wieże albo robił z nich rakiety. Kolorowe zakrętki z radością ustawiał jako pionki w grach planszowych, które sam wymyślał. Z puszek robił grzechotki, ze starych rękawiczek – maskotki… Nigdy się nie nudził. Zazwyczaj chodził uśmiechnięty, a gdy wpadał na jakiś kolejny zwariowany pomysł – podskakiwał z radości. Jednego Segregiusz nie mógł zrozumieć. Gdy widział powyrzucane byle gdzie papierowe torebki, puszki czy reklamówki, w jego oczach pojawiał się smutek.
– Czemu ludzie wyrzucają takie wspaniałe zabawki? – rozmyślał. – Jeśli już nie chcą się nimi bawić, to przecież są pojemniki na papier, metal czy szkło. Na pewno ktoś wie, jak takie skarby wykorzystać… O, znów ktoś pomylił trawnik ze śmietnikiem i park nie jest już taki ładny jak był. Czy naprawdę tak trudno trafić papierkiem do kosza? – Czy myślisz o tym samym co ja? – spytała senna wróżka Gwiazduszka, która pojawiła się nie wiadomo skąd i przysiadła obok smoka, na parkowej ławeczce. Segregiusz spojrzał na porozrzucane wszędzie śmieci i westchnął ciężko.
– Wymyśl jakąś zabawę, która nauczy wrzucania papierków do kosza – zaproponowała Gwiazduszka – a ja postaram się, aby ten pomysł przyśnił się jakiemuś dziecku. – Spróbujmy – zgodził się smok. 
– Tato, tato! – zawołał Olek, gdy tylko otworzył oczy. – Śniło mi się, że wygrałem wielki turniej.
– Rycerski? – zainteresował się tato.
– Jasne, że rycerski – kiwnął głową Olek. – Miałem na sobie srebrną zbroję, hełm z pióropuszem i walczyłem… ze śmieciami.
– Z czym? – oczy taty zrobiły się okrągłe ze zdumienia.
– Te śmieci chciały zasypać cały świat, a ja im na to nie pozwoliłem – oświadczył dumnie rycerz z przedszkolnej grupy Tygrysków.  
– Jestem z ciebie dumny – oświadczył tato i uścisnął Olkowi prawicę.
– Ten bałagan na trawnikach to rzeczywiście problem – rozmyślał, jadąc do pracy. Akurat projektował nową szkołę, a jego kolega – architekt krajobrazu – głowił się nad tym, jak urządzić plac zabaw dla przedszkolaków i park pełen atrakcji sportowych dla starszych dzieci.
– Tylko pamiętaj o koszach na śmieci – przypomniał mu tato, kiedy tylko wszedł do biura.
Pan Zbyszek kiwnął głową i po paru godzinach przyniósł gotowe szkice. Kosze w kształcie smoków, rakiet, wież fantastycznie pasowały do sportowych boisk i huśtawek. – Niech dorosłych uczą dzieci, gdzie wyrzucać trzeba śmieci – podsumował jego pracę tato. 

Odpowiedzcie na pytania:

-Co lubił smok Segregiusz?
- Co smuciło smoka?
- Jaki sen miał Olek?
- Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
- W jaki sposób możemy chronić przyrodę?

Dla Przedszkolaków, które znajdą w domu stare gazety, proponuje wykonanie czapeczki metodą origami. Bardzo proszę o pomoc Rodziców :) - Czapka z papieru - origami

Drodzy Rodzice i kochane Krasnale, cały czas staramy się realizować projekt "Mały Miś w świecie wielkiej literatury". Zostało nam do wykonania jedno z ostatnich zadań, a mianowicie Moduł 8 "MALI PRZEDSIĘBIORCY", który pozwoli rozwijać Dzieciom kompetencje kluczowe, tj inicjatywność,kreatywność, samodzielność oraz umiejętność racjonalnego gospodarowania pieniędzmi. W związku w tym każdego dnia w tym tygodniu prześlemy kilka pomysłów Misiowej Mamy (p. Anety Konefał), których realizacja wspólnie z Małym Misiem pomoże dzieciom zdobyć te właśnie umiejętności.
Oto propozycje na dzisiaj:
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem. Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć. Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?
2) Co wiesz o pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie, rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
3) Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”. Krótka historia pieniądza

Dziękujemy, że jesteście z nami! Do jutra :)