Dzień 1 "Smaki, zapachy i odgłosy lata"
Dzień dobry, Misie.
Zabawa ruchowa: ,,Podrzuć, klaśnij, złap’’ (podrzućcie jedną ręką piłkę lub ringo, wykonajcie jedno klaśnięcie i chwyćcie piłkę obiema rękami. Dla utrudnienia - następnym razem mogą być dwa szybkie klaśnięcia).
Otwórzcie karty pracy, cz 5, str. 69 i powiedzcie, za pomocą których zmysłów Olek będzie poznawał świat podczas wakacji. Odszukajcie wśród naklejek obrazki przedstawiające narządy zmysłów, naklejcie je na odpowiednich zdjęciach.
Zmysł wzroku – jest bardzo kolorowe, zmysł węchu – pachnie, zmysł dotyku – ma ciekawą fakturę, zmysł słuchu – słyszymy dźwięki.
Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Posłuchajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Obejrzyjcie reprodukcję obrazu Włodzimierza Tetmajera ,,Żniwiarki w polu’’ (znajduje się w wyprawce plastycznej) i odpowiedzcie na pytania:
- z jaką porą roku kojarzy się wam ten obraz?
- jakie oznaki lata przedstawia?
- jakiego koloru jest najwięcej?
- co jeszcze dzieje się latem w przyrodzie?
- co oznacza słowo ,,żniwa’’? (żniwa to czas zbioru z pól roślin uprawnych, głównie zbóż, takich jak: żyto, pszenica, owies).
Na str. 70-71 w kartach pracy obejrzyjcie zdjęcia i posłuchajcie tekstu czytanego przez mamę – za co jeszcze lubimy lato?
Rozwiążcie zagadkę:
Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy deszcz pada
I słoneczko świeci. (tęcza)
Spróbujcie namalować tęczę na kartonie, pochwalcie się swoimi pracami. Jakich kolorów użyjecie? Zobaczcie:
http://karaokedladzieci.pl/index.php/tag/kolory-teczy/
Zabawa ,,Prawda- fałsz.’’ Określcie, czy podane poniżej zdania są prawdziwe, czy fałszywe:
- Latem trzeba się ciepło ubrać.
- Latem pada z nieba śnieg.
- Latem zwierzęta przygotowują się do zimowego snu.
- Tęcza jest wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce.
- Latem dojrzewają porzeczki.
Zabawy badawcze:
1.Ćwiczenia oddechowe ,,zapachy lata’’:
Przygotujcie dwa kwiaty z ogrodu (jeśli go macie) lub z łąki, podajcie ich nazwę, wskażcie różnicę w wyglądzie i powąchajcie je. Wciągnijcie powietrze nosem, wykonując głęboki wdech, a następnie wydech ustami. Opiszcie swoje wrażenia.
2.Doświadczenie z wodą:
Przygotujcie małą miskę z wodą, plastikowe rurki do napojów, łódkę z papieru. Najpierw puszczamy łódkę na wodę i przesuwamy ją swoim oddechem. Potem uderzamy lekko rękami o powierzchnię wody. Następnie dmuchamy w wodę przez plastikowe rurki. Jakie dźwięki można za pomocą wody wytworzyć, np. pluskania i bulgotania?
3.Pobudzanie zmysłu smaku ,,smaki lata’’
Przygotujcie owoce lata – czereśnie i truskawki (mama zawiązuje oczy chustką i podaje owoce do zjedzenia), wy określacie jaki to owoc i jaki ma smak.
Praca plastyczna (wypełnijcie plasteliną lub papierem kolorowym):
https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/owoce-i-warzywa/czeresnie.html
Uzupełnijcie karty pracy, cz.5, str. 69, 70, 71, 72.
Wakacyjne karty pracy po angielsku:
https://www.englishfreak.pl/2019/06/summer-worksheets-czyli-wakacyjne-karty-pracy.html
Miłego dnia! :)