Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 1 "Smaki, zapachy i odgłosy lata"

Dzień dobry, Misie.

Zabawa ruchowa: ,,Podrzuć, klaśnij, złap’’ (podrzućcie jedną ręką piłkę lub ringo, wykonajcie jedno klaśnięcie i chwyćcie piłkę obiema rękami. Dla utrudnienia -  następnym razem mogą być dwa szybkie klaśnięcia).

Otwórzcie karty pracy, cz 5, str. 69 i powiedzcie, za pomocą których zmysłów Olek będzie poznawał świat podczas wakacji. Odszukajcie wśród naklejek  obrazki przedstawiające narządy zmysłów, naklejcie je na odpowiednich zdjęciach.

Zmysł wzroku – jest bardzo  kolorowe, zmysł węchu –  pachnie, zmysł dotyku –  ma ciekawą fakturę, zmysł słuchu  –  słyszymy  dźwięki.

Po czym poznajemy, że nadeszło lato? Posłuchajcie.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

Obejrzyjcie reprodukcję obrazu Włodzimierza Tetmajera ,,Żniwiarki w polu’’ (znajduje się w wyprawce plastycznej) i odpowiedzcie na pytania:
- z jaką porą roku kojarzy się wam ten obraz?
- jakie oznaki lata przedstawia?
- jakiego koloru jest najwięcej?
- co jeszcze dzieje się latem w przyrodzie?
- co oznacza słowo ,,żniwa’’? (żniwa to czas zbioru z pól roślin uprawnych, głównie zbóż, takich jak: żyto, pszenica, owies).

Na str. 70-71 w kartach pracy obejrzyjcie zdjęcia i posłuchajcie tekstu czytanego przez mamę – za co jeszcze lubimy lato?

Rozwiążcie zagadkę:

Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy deszcz pada
I słoneczko świeci. (tęcza)

Spróbujcie namalować tęczę na kartonie, pochwalcie się swoimi pracami. Jakich kolorów użyjecie? Zobaczcie:
http://karaokedladzieci.pl/index.php/tag/kolory-teczy/

Zabawa ,,Prawda- fałsz.’’ Określcie, czy podane poniżej zdania są prawdziwe, czy fałszywe:
- Latem trzeba się ciepło ubrać.
- Latem pada z nieba śnieg.
- Latem zwierzęta przygotowują się do zimowego snu.
- Tęcza jest wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce.
- Latem dojrzewają porzeczki.

Zabawy badawcze:
 1.Ćwiczenia oddechowe ,,zapachy lata’’:
Przygotujcie dwa kwiaty z ogrodu (jeśli go macie) lub z łąki, podajcie ich nazwę, wskażcie różnicę w wyglądzie i powąchajcie je. Wciągnijcie powietrze nosem, wykonując głęboki wdech, a następnie wydech ustami. Opiszcie swoje wrażenia.

 2.Doświadczenie z wodą:
Przygotujcie małą miskę z wodą, plastikowe rurki do napojów, łódkę z papieru.  Najpierw puszczamy łódkę na wodę i przesuwamy ją swoim oddechem. Potem uderzamy lekko rękami o powierzchnię wody. Następnie dmuchamy w wodę przez plastikowe rurki. Jakie dźwięki można za pomocą wody wytworzyć, np. pluskania i bulgotania?

3.Pobudzanie zmysłu smaku ,,smaki lata’’
Przygotujcie  owoce lata – czereśnie i truskawki (mama zawiązuje oczy chustką i podaje owoce do zjedzenia), wy określacie jaki to owoc i jaki ma smak.

Praca plastyczna (wypełnijcie plasteliną lub papierem kolorowym):
https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/owoce-i-warzywa/czeresnie.html

Uzupełnijcie karty pracy, cz.5, str. 69, 70, 71, 72.

Wakacyjne karty pracy po angielsku:
https://www.englishfreak.pl/2019/06/summer-worksheets-czyli-wakacyjne-karty-pracy.html

Miłego dnia! :)