Dzień 1 "WITAMY PTAKI"
Kochane Kocurki.
Dziś czekają na was nowe zadania.
Kto z was wykonał pracę domową z poprzedniego tygodnia? Kto założył hodowlę fasoli? Proszę o fotorelację na wiadomość prywatną.
Posłuchaj muzyki:
Porozmawiaj z rodzicami na temat ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną. Omów ich wygląd- różnice i podobieństwa oraz gdzie budują swoje gniazda. Postaraj się podzielić nazwy tych ptaków na sylaby a potem na głoski.
Uzupełnij karty pracy cz.3 str. 62
Jaką głoskę słyszycie na początku wyrazu "jajka"? Oczywiście że "j". Poszukaj wyrazów rozpoczynających się na głoskę "j".
Uzupełnij kart pracy "Litery i liczby" cz. 2 str. 52-55
Poćwicz przeliczanie.
A teraz trochę po angielsku...
http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajec/spring-wiosna.pl
Na koniec ćwiczenia logopedyczne. Zapraszam:
Ćwiczenia oddechowe - zbuduj z klocków, jakie masz w swoim domu, krótki tunel. Jeżeli masz małą, plastikową piłeczkę to ją wykorzystaj. Jeżeli nie masz takiej piłeczki, zrób kulkę z kartki papieru. Zadanie polega na dmuchaniu na piłkę w taki sposób, aby przetoczyła się przez cały tunel. Pamiętaj, aby nabierać powietrze nosem i wypuszczać ustami ;)
Ćwiczenia buzi i języka z wykorzystaniem lusterek (mogą być te z torebki mamusi;)) Każde ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie:
Fruwający ptak - dotykamy czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi;
Dziobek ptaka - wypychamy wargi do przodu i na zmianę zamykamy je i otwieramy;
Wysiadywanie jaj - przyklejamy język za górnymi zębami i nie ruszamy nim przez 15 sekund;
Budujemy gniazdko - przesuwamy język po dolnej i po górnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądujemy w gnieździe - przyklejamy język przy górnych dziąsłach;
Dzięcioł - czubkiem języka uderzamy za górnymi zębami.
Ćwiczenia na różnicowanie głosek "w" i "f" - w którym wyrazie schowała się głoska "w", a w którym "f" ? - Głoska "w" czy "f" ? [.pdf, 376.69 kB]
Powodzenia Kochani!