Dzień 2 "BUDYNKI W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI"
Dzień dobry!
Zabawmy się na dobry początek: Rodzic recytuje, dziecko pokazuje; może się też włączać w recytację:
Maszerują dzieci drogą, -marsz w miejscu
Raz, dwa, trzy! -rytmiczne wyklaskiwanie
Lewą nogą, prawą nogą, - wystawianie do boku lewej i prawej nogi
Raz, dwa, trzy! - rytmiczne wyklaskiwanie
A nad drogą słonko świeci - wznoszenie rąk wysoko w górę
I uśmiecha się do dzieci, - obrót wokół własnej osi
Raz, dwa, trzy! - rytmiczne wyklaskiwanie
Powtórzcie kilka razy.
Teraz poproszę rodziców aby narysowali na kolorowych kartonach: duży prostokąt(dom), mały prostokąt(drzwi), 2 małe kwadraty(okna) i duży trójkąt(dach). Dzieci wycinają figury. Nazwijcie figury, które macie przed sobą. W jakich są kolorach? Przeliczcie je. Która jest największa? Spróbujcie je teraz ułożyć na białym kartonie tak, by utworzyły dom. Udało się? Brawo! Teraz przyklejcie elementy na kartonie. Dorysujcie dodatkowe elementy według instrukcji:
- Na dachu dorysujcie komin.
- Przed domem narysuj chodnik.
- Za domem rośnie las.
- Obok domu narysujcie garaż.
- Nad domem – słońce.
Piękna praca? Gratulacje!
To jeszcze „gimnastyka buzi i języka”:) najlepiej przed lusterkiem:
- „sygnalizator świetlny”- zielone światło- język uniesiony do góry; czerwone światło- język umieszczamy za dolnymi zębami;x5
- „samochody”-naśladowanie jazdy samochodem:- czubek języka przesuwamy po podniebieniu od zębów w stronę gardła; x5
- „wieżowiec”- w wieżowcu winda kursuje w górę i w dół- wykonujemy ruch językiem unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
- „przedszkolaki”- pani w przedszkolu wita się z wszystkimi dziećmi- dotykamy czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
- „konik”- naśladujemy stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając a następnie ściągając wargi w dziobek.
- „krowa”- naśladowanie żucia trawy przez krowę.
Obejrzyjcie jeszcze piękne, opoczyńskie stroje ludowe. - Opoczyńskie stroje
Wy też będziecie w takich występować, gdy będziecie w „Kocurach.” Poproście rodziców, by pokazali wam występy opoczyńskiego zespołu „Tramblanka”. A może wspólnie nauczycie się „Polki Tramblanki”?
„Dobra poleczka, bo skoczna…
Powodzenia!