Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 2 " Co jest cięższe, a co lżejsze?"

Dzień dobry Kocurki!
Jak spędziliście wczorajszy dzień? Myślę, że był on pełen radości :) Dziś przed wami kolejna porcja pomysłów do wykonania. Zaczynajmy!

Powtórzcie tekst B. Formy: „Kiedy na niebie słoneczko świeci, cieszą się bardzo dorośli i dzieci.”

Powiedzcie, w jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci, o których jest mowa w wierszyku? (Poprzez śmiech, podskoki, klaskanie). Wyraźcie te emocje mówiąc powyższy wierszyk.

Ten fragment powtórzcie znudzonym głosem,  idąc, przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę:
„Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
 deszcz pada i każdy ma humor ponury.”

Ten fragment powtarzajcie oburzonym tonem i  groźcie palcem:
„Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.”

A teraz zróbcie przerażoną minę i powtarzajcie tekst szeptem:
„Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,
 wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.”

A ten fragment powtórzcie płaczącym głosem:
„Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,
 łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.”

Mam dla was zabawę, która was rozrusza. Bawią się w nią dzieci we Włoszech. Zaproście całą rodzinkę do zabawy:
Waszym zadaniem jest rzucanie piłki w ścianę - pozbawioną oczywiście okien :)  po czym po odbiciu, złapanie jej. Należy jednak przy tym przestrzegać podanej poniżej kolejności zasad. Kto popełni błąd bądź nie złapie piłki, odpada z gry. Jego miejsce zajmuje inny uczestnik zabawy. Możecie również po każdym wykonanym zadaniu podać piłkę kolejnej osobie i rzucać piłkę na zmianę. Reguły:

  1. Rzucamy piłkę i łapiemy ją oburącz.
  2. Rzucamy i łapiemy piłkę nie odrywając stóp od podłoża.
  3. Rzucamy i łapiemy piłkę, nie wolno się zaśmiać, łapiemy z poważną miną.
  4. Rzucamy i łapiemy piłkę stojąc na jednej nodze.
  5. Rzucamy i łapiemy piłkę jedną ręką.
  6. Rzucamy piłkę i klaszczemy dwukrotnie przed złapaniem.
  7. Rzucamy piłkę i przed złapaniem klaszczemy raz przed sobą i raz za sobą.
  8. Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem kręcimy młynka rękami.
  9. Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem posyłamy pocałunek.
  10. Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem dotykamy prawą ręką o podłoże.
  11. Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem składamy ramiona na piersi.
  12. Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem obracamy się wokół własnej osi.
    Wymyślcie również własne zasady :)

Kochani, teraz będziemy porównywać wagę (masę) różnych przedmiotów. Możecie wykonać jedną z tych wag szalkowych z wieszaka:

waga z wieszaka z reklamówkamiwaga z wieszaka z pojemnikami

Na jednej szali połóżcie misia, a na drugiej trzy drewniane klocki. Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
Teraz na obu szalach połóżcie po dwa identyczne klocki. Co się stało z szalami wagi?
Teraz na lewej szali połóżcie dużego misia, a na prawej 2 plastikowe klocki. Co jest cięższe, a co lżejsze? Po czym to poznaliście?

W kartach pracy uzupełnijcie stronę 55. Pokolorujcie cięższy przedmiot. Dokończcie rysowanie wag według wzoru.

Posłuchajcie wiersza E.M. Skorek „Nazwy miesięcy” i na jednym wydechu wymieńcie nazwy miesięcy.

„Jakie miesiące w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?
Komu nie sprawi trudu zadanie,
Niech rozpoczyna ich wyliczanie.
Powietrza dużo buzia nabiera
I na wydechu nazwy wymienia:
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
Jeśli za trudne było zadanie,
Ćwicz dalej z nami to wyliczanie:
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.”

Posłuchajcie piosenki, mówiącej o tym, że dzieci różnią się od siebie, ale tak naprawdę wszystkie są takie same, wszystkie potrzebują miłości, akceptacji, mają marzenia. Są po prostu wyjątkowe
https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

I jeszcze kilka zabaw logopedycznych. Najpierw poćwiczmy prawidłowy tor oddechowy. Będzie nam potrzebna łódka z papieru, np. taka Łódka z papieru - Origami. Zdmuchujemy papierowe łódki ze stolika na tacę. Wdech nosem i powolny, długi wydech ustami.

Teraz ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
"Karuzela" - oblizujemy wargi;
"Konik" - kląskamy językiem, parskamy;
"Huśtawka" - ruszamy językiem od jednego kącika ust do drugiego;
"Zjeżdżalnia" - język za górne i dolne dziąsła;
"Samolot" - język przesuwany po podniebieniu - żżżżżżż;
"Pociąg" - cz....cz...cz...
"Samochodziki" - dż...dż...dż...

Teraz zabawa logorytmiczna "List". Powtórzcie proszę wierszyk:Do lisicy myszka mała list na liściu napisała. Wyrecytujcie rymowankę zmieniając tempo - raz wolno, raz szybko i zmieniając dynamikę - raz cicho, raz głośno. 

Na koniec "Echo rytmiczne" - Rodzic wyklaskuje dowolny rytm, rozpoczynając od 3 klaśnieć. Zadaniem Dziecka jest dokładnie odwzorować usłyszany rytm. Jak długi rytm uda się Wam zapamiętać?

Do jutra!