Dzień 2 "DBAMY O OGRÓDEK"
Witajcie!
Na dobry początek dnia posłuchajcie piosenki: „Świat w naszych rękach- eko piosenka”. Przyłączcie się do śpiewania, poruszajcie się według swojego pomysłu do piosenki. Możecie pobawić się też piórkiem. Gdy gra muzyka tańczycie a gdy rodzic zatrzyma muzykę dmuchacie na piórko, by nie upadło na podłogę..
A teraz posłuchajcie wiersza „Ogrodnicy”:
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Odpowiedzcie:
- Dokąd idą dzieci?
- Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
- Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
A teraz pobawcie się:
- maszerujecie po wyznaczonej linii (ścieżce) i mówicie: tup, tup, tup.., na hasło rodzica:” kopiemy grządki”- naśladujecie kopanie grządek i mówicie :puk, puk, puk…, -znowu marsz- tup, tup, tup; hasło: „grabimy grządki”- naśladowanie grabienia i mówicie: „szu, szu, szu..; marsz, hasło: „podlewamy kwiaty- naśladowanie podlewania i mówicie: kap, kap, kap…; znowu marsz….- powtarzamy dowolną ilość razy.
Teraz zadanie dla 4 latków w książce: cz.2, str 38.
3 latki:narysujcie proszę rabatkę z kolorowymi kwiatkami.
Teraz proponuję wam zabawę paluszkową. Rodzic recytuje i pokazuje, dziecko naśladuje. Podczas kolejnych wersów palcami jednej ręki dotykamy palców drugiej ręki zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ku górze.
„ Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
tego pogłaskała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.”
Powtarzamy kilkakrotnie.
Zaśpiewajcie jeszcze piosenkę: „Świat w naszych rękach- eko piosenka”
I jeszcze porcja propozycji od Misiowej Mamy dla naszych małych przedsiębiorców. Oto one:
Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach! Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”
Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).
„Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Miłego dnia. Do jutra :)