Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 2 "Kwiaty na łące"

Dzień dobry Misie!

Zacznijmy od zagadek:
Tego koloru szukajcie w makach, lub w muchomorze, co rośnie w krzakach. (czerwony)
Marchewkę zawsze ten kolor kryje, bywają takie również i dynie. (pomarańczowy)
Liście są takie i trawa też. Jaki to kolor ? Już pewnie wiesz. (zielony)

Jaki kolor najbardziej lubicie? Dlaczego akurat ten kolor? Czy otaczający świat, (otoczenie) jest kolorowy? Jak wyglądałby świat bez barw?
Czy wiecie, że barwy potrafią być ciepłe i zimne? Spójrzcie na obrazki:
barwy ciepłe i zimne

Do jakich barw można zaliczyć kolory, które widzieliście na łące?

Jaki kolor powstanie jeśli połączymy kolor żółty i czerwony?  A jaki jeśli połączymy kolor żółty i niebieski? A jaki kolor powstanie z połączenia koloru czerwonego i niebieskiego? Spójrzcie na obrazek:
barwy podstawowe i pochodne

Żółty, czerwony i niebieski to barwy podstawowe, a kolory powstałe z ich połączenia to barwy pochodne. Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, nr 32.

Posłuchajcie odgłosów łąki:
odgłosy łąki

Posłuchajcie wiersza B. Formy „Łąka”:
„Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły, pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę.”

Odpowiedzcie:
Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?

W galerii na górze strony umieszczone są niektóre kwiaty rosnące na łące. Który z nich najbardziej wam się podoba? Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, nr 33 i 34.

A teraz czas na gimnastykę (metoda R. Labana). Potrzebujecie kilku cienkich  pasków bibuły. Możecie zaprosić rodzinkę do zabawy :)

W rytm muzyki wykonujcie podane ćwiczenia: kwiaty łąk
- maszerujcie po obwodzie koła najpierw na palcach, a później w przysiadzie
- teraz swobodnie tańczcie i poruszajcie paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce
- dotknijcie bibułą różnych części ciała ( głowy, brzucha, pleców, lewego kolana, prawego łokcia, lewej stopy)
- wyrzućcie bibułę wysoko do góry, obserwujcie jej opadanie i złapcie tuż nad podłogą
- chwyćcie palcami stóp bibułkę leżącą na podłodze i podajcie ją sobie do rąk
- dmuchajcie na paski bibuły raz lekko, a raz mocniej

W wyprawce znajdziecie kartę „Tangram”.  
(Tangram jest to chińska łamigłówka znana od baaardzo dawna. Składa się z siedmiu elementów zwanych kamykami (w postaci figur geometrycznych, które powstały po przecięciu kwadratu). Z tych elementów można ułożyć wiele różnych obrazków. Trzeba jednak pamiętać o wykorzystaniu ich wszystkich. Muszą on być tak ułożone, aby do siebie przylegały, ale żeby na siebie nie zachodziły. Każdą część można odwracać i obracać w dowolnym kierunku.)
Wypchnijcie elementy tangramu i złóżcie w całość tak, by uzyskać kwadrat. Pamiętajcie o wykorzystaniu wszystkich elementów. Po wykonaniu zadania z tych samych elementów wykonajcie obrazek wg własnych pomysłów.

Poznajcie słownictwo w języku angielskim dotyczące wiosennej pogody. Zajrzyjcie na stronę: https://www.fluentbe.com/pl/blog/hello-spring-czyli-wiosna-po-angielsku/

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek. Jeśli wasza mama, ciocia, lub babcia jest pielęgniarką to koniecznie złóżcie im życzenia!

Do jutra. Ściskam was mocno!