Dzień 2 "Kwiaty na łące"
Dzień dobry Misie!
Zacznijmy od zagadek:
Tego koloru szukajcie w makach, lub w muchomorze, co rośnie w krzakach. (czerwony)
Marchewkę zawsze ten kolor kryje, bywają takie również i dynie. (pomarańczowy)
Liście są takie i trawa też. Jaki to kolor ? Już pewnie wiesz. (zielony)
Jaki kolor najbardziej lubicie? Dlaczego akurat ten kolor? Czy otaczający świat, (otoczenie) jest kolorowy? Jak wyglądałby świat bez barw?
Czy wiecie, że barwy potrafią być ciepłe i zimne? Spójrzcie na obrazki:
Do jakich barw można zaliczyć kolory, które widzieliście na łące?
Jaki kolor powstanie jeśli połączymy kolor żółty i czerwony? A jaki jeśli połączymy kolor żółty i niebieski? A jaki kolor powstanie z połączenia koloru czerwonego i niebieskiego? Spójrzcie na obrazek:
Żółty, czerwony i niebieski to barwy podstawowe, a kolory powstałe z ich połączenia to barwy pochodne. Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, nr 32.
Posłuchajcie odgłosów łąki:
odgłosy łąki
Posłuchajcie wiersza B. Formy „Łąka”:
„Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły, pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę.”
Odpowiedzcie:
Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?
W galerii na górze strony umieszczone są niektóre kwiaty rosnące na łące. Który z nich najbardziej wam się podoba? Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, nr 33 i 34.
A teraz czas na gimnastykę (metoda R. Labana). Potrzebujecie kilku cienkich pasków bibuły. Możecie zaprosić rodzinkę do zabawy :)
W rytm muzyki wykonujcie podane ćwiczenia: kwiaty łąk
- maszerujcie po obwodzie koła najpierw na palcach, a później w przysiadzie
- teraz swobodnie tańczcie i poruszajcie paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce
- dotknijcie bibułą różnych części ciała ( głowy, brzucha, pleców, lewego kolana, prawego łokcia, lewej stopy)
- wyrzućcie bibułę wysoko do góry, obserwujcie jej opadanie i złapcie tuż nad podłogą
- chwyćcie palcami stóp bibułkę leżącą na podłodze i podajcie ją sobie do rąk
- dmuchajcie na paski bibuły raz lekko, a raz mocniej
W wyprawce znajdziecie kartę „Tangram”.
(Tangram jest to chińska łamigłówka znana od baaardzo dawna. Składa się z siedmiu elementów zwanych kamykami (w postaci figur geometrycznych, które powstały po przecięciu kwadratu). Z tych elementów można ułożyć wiele różnych obrazków. Trzeba jednak pamiętać o wykorzystaniu ich wszystkich. Muszą on być tak ułożone, aby do siebie przylegały, ale żeby na siebie nie zachodziły. Każdą część można odwracać i obracać w dowolnym kierunku.)
Wypchnijcie elementy tangramu i złóżcie w całość tak, by uzyskać kwadrat. Pamiętajcie o wykorzystaniu wszystkich elementów. Po wykonaniu zadania z tych samych elementów wykonajcie obrazek wg własnych pomysłów.
Poznajcie słownictwo w języku angielskim dotyczące wiosennej pogody. Zajrzyjcie na stronę: https://www.fluentbe.com/pl/blog/hello-spring-czyli-wiosna-po-angielsku/
Dziś jest Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek. Jeśli wasza mama, ciocia, lub babcia jest pielęgniarką to koniecznie złóżcie im życzenia!
Do jutra. Ściskam was mocno!