Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 2 "Motyle i kwiaty"

Dzień dobry Kocurki!

Kochani, otwórzcie karty pracy na s. 39. Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otoczcie pętlą owady. Dokończcie rysunek motyla wg wzoru.

Obejrzyjcie film. Przybliży wam on pojęcia: kula, bryła, sześcian.
https://www.youtube.com/watch?v=t4NyCSBR2Dk
Po obejrzeniu uzupełnijcie karty pracy na s. 40.

Przemieńcie się w motyle i spróbujcie zatańczyć wraz z dziećmi: taniec motyli

Przeczytajcie z rodzicami wiersz Władysława Bełzy „Motyl”:
„Na wonnej łące, z siatkami w ręku,
Chłopcy, dziewczynki, zebrani społem,
Gonią motyle, co pełne wdzięku,
Barwnym nad nimi krążą wciąż kołem.
Ileż tu śmiechu, gwaru i ruchu,
Z jakim to wszystko robią zapałem!
„Aha! Jaś krzyknął: mam cię mój zuchu,
Już mi nie umkniesz, już cię złapałem!”
Motyl nie umknie, — ale to boli,
Że on u ciebie zginie w niewoli!”

Powiedzcie: Jak oceniacie zachowanie dzieci? Czy powinno się łapać motyle?

A teraz czas na gimnastykę (metoda R. Labana). Potrzebujecie kilku cienkich  pasków bibuły. Możecie zaprosić rodzinkę do zabawy :)

W rytm muzyki wykonujcie podane ćwiczenia: kwiaty łąk
- maszerujcie po obwodzie koła najpierw na palcach, a później w przysiadzie
- teraz swobodnie tańczcie i poruszajcie paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce
- dotknijcie bibułą różnych części ciała ( głowy, brzucha, pleców, lewego kolana, prawego łokcia, lewej stopy)
- wyrzućcie bibułę wysoko do góry, obserwujcie jej opadanie i złapcie tuż nad podłogą
- chwyćcie palcami stóp bibułkę leżącą na podłodze i podajcie ją sobie do rąk
- dmuchajcie na paski bibuły raz lekko, a raz mocniej

Zabawa „Prawda-fałsz”. Powiedzcie, czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe:

- Konik polny w wodzie gra.
- Żaba dwie głowy ma.
- Biedroneczki są w kropeczki.
- Motyle mają ciepłe czapeczki.
- Stokrotka jest czerwona.
- Ważka jest większa niż wrona.
- Ślimaki to ogromne zwierzaki.
- Maki to kolorowe ptaki.

Uzupełnijcie karty pracy na s. 41.

A poniżej mam dla was kilka propozycji na prace plastyczne. Wykonajcie tę, która najbardziej się wam podoba i przyślijcie zdjęcie :)

motyl malowany gąbką

motylki 3D z papieru

motyl z soli

Mam nadzieję, że regularnie ćwiczycie pisownię literek :)

Poznajemy słownictwo dotyczące wiosennej pogody w języku angielskim:
https://www.fluentbe.com/pl/blog/hello-spring-czyli-wiosna-po-angielsku/

Poćwiczmy jeszcze trochę nasze języczki. Wykonajcie proszę ćwiczenia narządów mowy - każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:

"Bocian i żaba" - naśladujemy dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwieramy je i zamykamy, a następnie rozciągamy szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem;
"Biedronka ma dużo kropek" - rysujemy czubkiem języka kropki na podniebieniu, buzia szeroko otwarta, język wyraźnie w górze;
"Kret" - tak, jak kret wychodzi ze swej norki, tak Wy unosicie język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowacie za górnymi zębami;
"Pszczóła" - nasladujemy bzyczenie pszczoły: bzzzz, bzzz, bzzz;
"Motyl" - jak motyl porusza swoimi skrzydłami, tak Wy poruszacie językiem od jednego do drugiego kącika ust;
"Konik polny" - tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak Wy otwieracie szeroko usta i językiem skaczecie za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.

Teraz ćwiczenie oddechowe przy użyciu słomek - jeżeli znajdą się w domu ;) Potrzebna nam będzie sylweta biedronki, np. taka Biedronka [.jpg, 54.67 kB] oraz czarne kropki wyciete z papieru (10 sztuk). Zadanie polega na przenoszeniu kropek za pomocą słomki na sylwetę biedronki. 

A teraz propozycja "Logopedycznej gry w kółko i krzyżyk" - do rozegrania partii wystarczą plansze z wydrukowanymi obrazkami Logopedyczne kółko i krzyżyk [.pdf, 1.41 MB] oraz 10 plastikowych nakrętek, np. po mleku z narysowanymi symbolami "o" i "x" - po 5 każdego rodzaju. Tradycyjne zasady gry w kółko i krzyżyk wzbogacone są ćwiczeniem logopedycznym - za każdym razem, gdy oznaczamy wybrane pole swoi pionkiem, nazywamy jednocześnie znajdujący się na nim obrazem. Mówimy głośno i wyraźnie. Wygrywa osoba, która pierwsza będzie miała swoje 3 symbole w linii pionowej, poziomej lub na ukos. Udanej zabawy!

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek. Jeśli wasza mama, ciocia, lub babcia jest pielęgniarką to koniecznie złóżcie im życzenia!

Ściskam was mocno! Do jutra!