Dzień 2 "Poznajemy inne kultury"
Dzień dobry Misie!
Jak spędziliście wczorajszy dzień? Myślę, że był on pełen radości :) Dziś przed wami kolejna porcja pomysłów do wykonania. Zaczynajmy!
Kochani, przywitajmy się. Przesyłam wam powitalny uśmiech. Przekażcie go dalej! Niech uśmiech trafi do wszystkich, których dziś spotkacie. Uśmiech nic nie kosztuje, a sprawia mnóstwo radości!
Wczorajsze święto to święto dzieci na całym świecie. Nie ma tu znaczenia pochodzenie, kraj zamieszkania, kolor skóry, język, jakim się posługują czy dom, w jakim mieszkają. Wszystkie dzieci są równe, wszystkie chcą być szczęśliwe i kochane! Odwiedźmy zatem dzieci mieszkające w różnych zakątkach świata.
Na początek wysłuchajcie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata”
"W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną."
Powiedzcie:
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?
Zajrzyjcie na tę stronę i obejrzyjcie swoich kolegów i koleżanki z całego świata!
https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw
Poznajcie Dolores i Estebana.
Przybyli do nas z Hiszpanii i witają się z wami mówiąc „hola” (wym. „ola”). Oni uwielbiają podróżować po różnych światach i lubią poznawać różnych mieszkańców.
Odwiedzili kiedyś świat, w którym wszystko jest takie same, każde dziecko jest identyczne, wygląda i zachowuje się tak samo, mówi tym samym językiem.
Powiedzcie, czy według was taki świat byłby ciekawy? Czy chcielibyście, aby każdy wyglądał tak samo? Jak byście rozpoznawali swoich rodziców i siebie nawzajem?
Odkryjmy drugi świat, który według nich jest magiczny, identyczny jak ten w którym żyjemy - mieszkamy w różnych krajach, mamy różne domy, kolory skóry, włosów, oczu, mówimy w różnych językach. Jak myślicie, czy taki świat nie jest bardziej interesujący?
Tu znajdziecie wiele zagadek o dzieciach z różnych stron świata. Ciekawe kto z was poradzi sobie najlepiej :)
https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM
Teraz przemieńcie się w Indian i pogimnastykujcie języki w zabawie „Szeke, szeke." Powtarzajcie tekst i wykonujcie odpowiednie czynności:
Na górze - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na górze)
Na dole - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" na dole)
Na prawo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z prawej strony)
Na lewo - szeke, szeke. (robimy rękami "młynek" z lewej strony)
Z rodziną wybierzcie się na wycieczkę do Japonii. Ugotujcie ryż i spróbujcie zjeść go pałeczkami :)
Mam dla was zabawę, która was rozrusza. Bawią się w nią dzieci we Włoszech. Zaproście całą rodzinkę do zabawy :)
Waszym zadaniem jest rzucanie piłki w ścianę - pozbawioną oczywiście okien :) po czym po odbiciu, złapanie jej. Należy jednak przy tym przestrzegać podanej poniżej kolejności zasad. Kto popełni błąd bądź nie złapie piłki, odpada z gry. Jego miejsce zajmuje inny uczestnik zabawy. Możecie również po każdym wykonanym zadaniu podać piłkę kolejnej osobie i rzucać piłkę na zmianę. Reguły:
- Rzucamy piłkę i łapiemy ją oburącz.
- Rzucamy i łapiemy piłkę nie odrywając stóp od podłoża.
- Rzucamy i łapiemy piłkę, nie wolno się zaśmiać, łapiemy z poważną miną.
- Rzucamy i łapiemy piłkę stojąc na jednej nodze.
- Rzucamy i łapiemy piłkę jedną ręką.
- Rzucamy piłkę i klaszczemy dwukrotnie przed złapaniem.
- Rzucamy piłkę i przed złapaniem klaszczemy raz przed sobą i raz za sobą.
- Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem kręcimy młynka rękami.
- Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem posyłamy pocałunek.
- Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem dotykamy prawą ręką o podłoże.
- Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem składamy ramiona na piersi.
- Rzucamy piłkę i przed jej złapaniem obracamy się wokół własnej osi.
Wymyślcie również własne zasady :)
Pokolorujcie kolorowankę:
Na koniec dla wszystkich fanów Majki Jeżowskiej, piosenka „Kolorowe dzieci”, mówiąca o tym, że dzieci różnią się od siebie, ale tak naprawdę wszystkie są takie same, wszystkie potrzebują miłości, akceptacji, mają marzenia. Są po prostu wyjątkowe ♥ Zaśpiewajcie ją razem z Majką!
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Do jutra!