Dzień 2 "SPOSÓB NA WAKACYJNĄ NUDĘ"
Dzisiaj zacznę od prośby do Rodziców. Bardzo proszę narysować na kartonie z bloku technicznego rysunek konturowy ryby. Można skorzystać z wzoru: Ryba
A teraz pytanie do dziecka: „Co to jest? W wodzie pływają, głosu nie mają?” No oczywiście: ryby! Bardzo proszę, pokolorujcie pięknie obrazek rybki a potem wytnijcie.
Teraz proponuję wam zabawy badawcze- „Co pływa, co tonie?” proszę rodziców o przygotowanie miski z wodą i różne przedmioty, np.: małe kamyki, plastelinę, kartkę papieru, metalowy klucz, korek, piłeczkę do ping- ponga, piórko, liść. Sprawdźcie, które z tych przedmiotów będzie pływało po powierzchni, a które zatoną. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie toną, lekkie pływają.
Jeśli potraficie, zróbcie łódkę z papieru. Puśćcie ją na wodę. Sprawdźcie jak się poruszają gdy dmuchacie(raz lekko, raz mocno). Spróbujcie obciążyć łódkę kamykami. Co się dzieje?
A teraz posłuchajcie piosenki Wakacje z rowerem. Połóżcie się na podłodze i w rytm piosenki naśladujcie jazdę rowerem.
A teraz „gimnastyka buzi i języka”:
Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą.(dziecko rysuje językiem koła po górnej i dolnej wardze)
Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki.(dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust)
Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry.(dziecko przesuwa język za górne zęby, po wałku dziąsłowym)
Ponieważ wiał silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry,a raz opadał na ziemię. (dziecko porusza językiem na zmianę, raz do górnych, raz do dolnych zębów)
Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły chmury (dziecko przesuwa językiem po podniebieniu, od zębów w stronę gardła)
Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze.( dziecko rysuje językiem koła miedzy wargami a zębami).
Kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem.(dziecko mówi: dzyń, dzyń)
Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu. (dziecko szeroko rozciąga wargi)
Do jutra!