Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 2 "Stolica, Wisła, syrenka"

Dzień dobry Kocurki!

Posłuchajcie lub przeczytajcie z pomocą rodziców wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Co to jest Polska?” Może nauczycie się go na pamięć i pochwalicie się filmikiem jak go recytujecie? :)

– Co to jest Polska? –
spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś
i las i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

Kto wie jak nazywa się stolica Polski?
Jaka rzeka przepływa przez naszą stolicę?
Jaka postać widnieje na herbie Warszawy?

Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, s. 30-31.

Odrobina gimnastyki wg metody Weroniki Sherborne.
Są to ćwiczenia w parach, więc koniecznie zaproście kogoś z rodziny do zabawy:
– powitanie z partnerem różnymi częściami ciała (witają się ręce, nogi, nosy, uszy, policzki)
– przepychanie się plecami (para odwrócona do siebie plecami)
– jedna z osób tworzy mostek (klęk podparty), druga musi przejść pod mostem
– „lustrzane odbicia rąk” – prawa dłoń jednej osoby podąża za lewą dłonią drugiej
– „prowadzenie ślepca” – jedna osoba zamyka oczy, druga ją oprowadza po pokoju
– masaż pleców i ramion- pamiętacie wierszyk „Idzie Pani na szpileczkach…” ? :)

Wiem, że lubicie eksperymenty. Oto propozycja zabawy badawczej „Jak możemy zmierzyć objętość wody?”  Zawołajcie mamę lub tatę, są wam potrzebni do wykonania tej zabawy. Potrzebujecie również: litrowej butelki, półlitrowej butelki, litrowego słoika, szklanki.

- Wodę z litrowej butelki rodzic przelewa do szklanek – dziecko liczy ile szklanek napełniono wodą z litrowej butelki.
- Wodę z dwóch szklanek rodzic przelewa do butelki litrowej, a z kolejnych dwóch szklanek do butelki półlitrowej – dziecko porównuje zawartość obu butelek.
- Wodę z butelki półlitrowej rodzic przelewa do drugiej butelki litrowej – dziecko porównuje zawartość obu butelek.
- Jedna butelka półlitrowa stoi, a druga leży na stole – dziecko obserwuje je i ocenia, czy w butelkach jest tyle samo wody, czy w którejś z nich jest więcej lub mniej wody. Stwierdza, że położenie butelek nie zmienia objętości wody.
- Rodzic wlewa cztery szklanki wody do butelki litrowej i cztery szklanki wody do słoika litrowego – dziecko porównuje zawartość obu naczyń.

Uzupełnijcie karty pracy cz. 4, s. 32-33.

Z teczki z wyprawką plastyczną wyciągnijcie kartę 22. Wytnijcie godło, pomalujcie czerwoną farbą, pamiętajcie, że kształt orła pozostaje biały. Naklejcie koronę na głowie orła.

Pora na zabawy logopedyczne. Zaczniemy od ćwiczeń słuchowych. Spróbujcie rozpoznać jaki to instrument (oczywiście nie patrzymy na ekran komputera) - Dźwieki instrumentów.
Teraz porcja ćwiczeń buzi i języka - zainspirujmy się dzisiaj filmikiem - Gimnastyka buzi
Utwórzcie teraz zdrobnienia do podanych wyrazów, np. miasto - miasteczko. Oto wyrazy: dom, kwiat, rzeka, litera, kot, pies, samochód, drzewo, robak, dywan, rower, ptak.
A na koniec zmagań logopedycznych pobawimy się w detektywów - trzeba będzie odszyfrować zakodowane wyrazy. Dzięki temu utrwalicie sobie literki i poćwiczycie paluszki. Oto karta pracy do tego zadania - Zaszyfrowane słowa [.pdf, 334.21 kB]

Czy pamiętacie o wykonaniu flagi? Będziemy czekać na zdjęcia jak powiewają na waszych balkonach!

Do jutra!