Dzień 2 Tyle stóp,tyle kroków
Witam Was Kochane Kocurki!
Jak minęły wam świąteczne dni? Mam nadzieję, że spędziliście je w spokoju i mimo wszystko radosnej atmosferze.
1. Powiedzcie co widzicie na ilustracji?
2. Posłuchajcie odgłosów zwierząt wiejskich: odgłosy zwierząt wiejskich Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby i głoski.
3. Posłuchajcie piosenki: dziadek fajną farmę miał
Kochani dziś czeka was dużo pracy. Mamy do uzupełnienia duuużo kart pracy z racji tego, że musimy uzupełnić karty z wczoraj, a jak wiecie poniedziałek był dniem świątecznym. Róbcie częste przerwy między uzupełnianiem kart!
4. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.3
5. A teraz spalmy nasze świąteczne kalorie :) Poskaczcie przy piosence: kto jak skacze
6. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.4-5
Jaką głoskę słyszycie na początku wyrazu "żaba"? Oczywiście "ż". Postarajcie się odszukać wyrazów rozpoczynających się tą głoską.
7. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.6 oraz "Litery i Liczby" cz.2, str.64-67
8. A teraz zmierzcie stopami szerokość dywanu. Stawiajcie stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczcie. A teraz niech to samo zrobi wasza mama lub tata.
Powiedzcie :
- dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- czy wasze stopy są jednakowej długości?
A teraz zmierzcie długość stołu lub biurka używając kolejno:
- dłoni
- ołówka
- linijki (nie mierzcie długości w cm tylko ilość dłoni, ołówka lub linijki potrzebnych do zmierzenia długości stołu)
9. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.7 i 8 oraz „Litery i liczby” cz.2, s.68.
A na koniec zapraszam na zabawy i ćwiczenia w jęz.angielskim
http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajac/farm-animals-zwierzeta-z-farmy/
I jeszcze trochę logopedii:
Najpierw zabawa dźwiękonaśladowacza - trzeba wylosować obrazek, nazwać zwierzę na obrazku, podzielić nazwę zwierzęcia na sylaby oraz na głoski oraz naśladować dźwiek, jaki wydaje to zwierzę. Obrazki można pobrać tutaj [.pdf, 31.07 kB]
Teraz zabawa ćwicząca narządy mowy - wykonujemy każde ćwiczenie kilkakrotnie. Oto one: "Krowa" - ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte; "Świnka" - tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u ; "Piesek" - szczerzenie zębów, ziajanie; "Kotek pije mleko" - wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształt miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym; "Konik" - kląskanie.
A na koniec, dla rozluźnienia, zabawa rytmiczno - ruchowa "Kaczki" - idziemy po okręgu i odpowiednio do słów rymowanki przystajemy i machamy wskazaną ręką i nogą ( w rytmie, w którym Rodzic odczytuje wymowankę)
Jak to miło być kaczuszką,machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,prawą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup, Tup tup - tup, Tup - tup tup - tup, itp.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką,machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup, Tup tup - tup, Tup - tup tup - tup, itp.
Do jutra!