Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 2 "WSPANIAŁE DRZEWA"

Witam Was serdecznie Kochane Krasnale!

Zaczniemy dzisiaj od zabawy "Taniec drzew". Będzie nam potrzebne nagranie spokojnej melodii, np. takiej. Podczas nagrania spokojnej muzyki Rodzic pokazuje ruchy do naśladowania przez Dziecko i je komentuje:
Drzewa powoli rosną – Dzieci kucają, podnoszą się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.
Drzewa poruszają gałęziami – Dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.
Wiatr przechyla małe drzewka – Dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.
Wyrosła piękna korona drzewa – Dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.
Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – Dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

Obejrzyjcie teraz film o lesie - Warstwy lasu. Opowiedzcie Mamusi lub Tatusiowi, co udało się Wam zapamiętać z filmu.

Stworzymy teraz mapę myśli dotycząca lasu. Weźcie proszę wspólnie z Rodzicem kartkę papieru i mazak. Proszę, aby na środku kartki Rodzic napisał "LAS". Obok tego napisu robimy wiele strzałek i zapisujemy wszystkie rzeczy, które kojarzą się nam z lasem (np. drzewa, liście, szyszki, patyki, trawa, wiewiórka, lis, itp.)Postarajcie się wykorzystać elementy, o których była mowa w filmie.

Proponuję teraz opowieść ruchową "Spacerkiem po lesie" - Rodzic czyta tekst opowieści, a Dziecko wykonuje ruchy o których słyszy i naśladuje dźwięki:
Wybieramy się na wycieczkę do lasu. Las znajduje się bardzo daleko, dlatego wybierzemy się na tą wycieczkę samochodem. (Dzieci jeżdżą "samochodami po pokoju). Jesteśmy w lesie. Idziemy cicho, aby nie spłoszyć zwierząt żyjących w lesie. (Dzieci skradają się na palcach). Drzewa poruszają gałęziami, słychać szum wiatru. (Dzieci naśladują ruchy gałęzi drzew i szum wiatru: szszsz o różnym natężeniu). Na ścieżce spotykamy wiewiórkę, która wesoło skacze i szuka orzechów na zimę (Dzieci skaczą na ugiętych nogach, z rękami zgiętymi przed sobą pomiędzy drzewami, co pewien czas zatrzymują się, przykucają i szukają orzechów). Z drzewa na drzewo przelatuje dzięcioł. (Naśladują lot ptaka – poruszają się, machając rękami). Właśnie usiadł na jednym z drzew. Posłuchajcie, jak stuka dziobem w jego korę. (Przykucają, rytmicznie stukają zgiętym palcem o podłogę, powtarzają słowa: stuk, puk, stuk, puk). W oddali słychać, jak drwale piłują drzewo. (Dobieramy się w parę z Rodzicem, podajemy sobie ręce i naprzemiennie się przeciągamy – naśladujemy piłowanie drewna – mówimy: zzz, zzz, zzz). Na sośnie siedzi wróbel i głośno ćwierka. (ćwir, ćwir, ćwir). Idziemy dalej, przedzieramy się przez gęste zarośla, podnosimy wysoko nogi, omijając wysokie trawy. (Pokazujemy, jak przeciskamy się przez zarośla. Idziemy, wysoko podnosząc nogi). Nagle w oddali pojawił się niedźwiedź. Cicho pomrukuje i szuka kryjówki (Dziecko chodzi na czworakach i powtarza: wrr, wrr, wrr).
Na niebie pojawiły się ciemne chmury i zaczął padać deszcz. (Naśladują ruchami palców padający deszcz, powtarzają: kap, kap, kap.) Niestety, nasza wycieczka dobiegła końca. Biegnijmy szybko do samochodów, aby schować się przed deszczem. (Naśladujemy jazdę samochodem).

Kochani czy pamiętacie, że dzisiaj jest Dzień Taty! Koniecznie złóżcie Tacie życzenia i mocno go uściskajcie i ucałujcie. A jeżeli nie macie dla Taty prezentu, a chcielibyście mu go ofiarować, to możecie skorzystać z tych pomysłów - Medal dla TatyLaurka dla TatyKrawat z papieru. Spędźcie dzisiaj cudowny, wspólny dzień :)

Pozdrawiam Was serdecznie i do jutra!