Dzień 2 "WYPOCZYNEK W LESIE I NAD WODĄ"
Witajcie Kochani!
Zaczniemy dzisiaj od zdjęć, które pokazują jak bardzo bywają zanieczyszczone lasy i wody - popatrzcie proszę - Zanieczyszczony las, Zanieczyszczony las, Zanieczyszczona rzeka, Zanieczyszczona woda. Co czujecie, gdy patrzycie na te zdjęcia? Czy podoba się Wam to, co tam widzicie? Jak myślicie, co mogło być przyczyną takich zanieczyszczeń?
Teraz będziemy potrzebowali dwóch słoików - proszę Rodziców, aby do jednego wlali czystą wodę, a do drugiego brudną (można celowo ją zabrudzić, np.ziemią). Dzieci oglądają oba słoiki. Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda a gdzie brudna? Z którego słoika napiliby się wody? Dlaczego?
Teraz proponuję, aby brudną wodę przelać przez gazę, albo pieluszkę - woda się oczyszcza. Na podobnej zasadzie działają różne filtry i oczyszczalnie, dzięki którym możemy odzyskać zabrudzoną wodę.
Czas na zabawę twórczą "Co słychać w lesie?" - kładziemy się na plecach na dywanie, zamykamy oczy i słuchamy muzyki lasu, np. takiej - Odgłosy lasu. Po chwili słuchania wstajemy, przeciągamy się i opowiadamy: Co słychać w lesie? Co dzieje się w lesie? Co wyobrażaliście sobie podczas leżenia i słuchania muzyki lasu? Czy było Wam przyjemnie?
Teraz proponuję wysłuchanie piosenki Ekologa znak - Śpiewające Brzdące. Spróbujcie zaśpiewać refren - jest bardzo prosty "Auto nie, rower tak, ekologa to jest znak!"
Odpowiedzcie proszę na podstawie piosenki na poniższe pytania:
- Co nam daje przyroda, co jest nam potrzebne do życia? (tlen, woda)
- Jakie musi być powietrze, żebyśmy byli zdrowi? (czyste)
- Co zanieczyszcza powietrze? (dym, pył, spaliny)
- Jak myślicie, co to znaczy być ekologiem? (dbać o przyrodę, nie zanieczyszczać Ziemi)
A teraz narysujcie Kochani pracę plastyczną "Mój wymarzony las" - na kartce, przy użyciu kredek, namalujcie las czyściutki, z pięknymi, zielonymi drzewami i zwierzętami, taki las, do którego zawsze z chęcią byście poszli!
Jeżeli macie ochotę potańczyć, to proponuję zajęcia taneczne transmitowane na żywo na grupie ESKADRA ON-LINE Zajęcia taneczne
Aby wziąć w nich udział wystarczy wejść w powyższy link, dołączyć do grupy i poczekać na rozpoczęcie transmisji. Grafik zajęć:
Czwartek 16:00 - Zumba Kids
Niedziela 10:00 - Mała Familiada (zajęcia dla dzieci wraz z rodzicami)
Gorąco polecamy, bo ruchu w tym ostatnim czasie wyjątkowo nam potrzeba!
I jeszcze porcja propozycji od Misiowej Mamy dla naszych małych przedsiębiorców. Oto one:
Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach! Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze”
Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).
„Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Miłego dnia. Do jutra :)