Dzień 2 "ZWIERZĘTA NA WSI"
Dzień dobry kochane Krasnale!!!
Czy wypoczęłyście w święta? Mam nadzieję, że pomimo wyjatkowej sytuacji, udało się odpocząć Wam i Waszym Rodzicom i możemy dzisiaj z nowym zapasem sił zaczynać nasze przedszkolne zabawy. A więc startujemy!
Na początek zabawa paluszkowa "Powitanie paluszków" - paluszki witają się ze sobą, ale aby to zrobić muszą się połączyć opuszkami w taki sposób, aby mały palec lewej ręki połaczył sie z małym palcem prawej ręki, serdeczny z serdecznym itd. Udało się powitać każdego paluszka? To bijemy brawo!
Teraz pora na zabawy logopedyczne - jak zawsze przydadzą się nam lusterka :)
"Jedziemy na wieś" - wibrujemy wargami, naśladujemy samochód jadący na wieś;
"Konik" - kląskamy językiem;
"Krowa" - naśladujemy ruchy żucia wykonując ruchy okrężne żuchwą;
"Kot oblizuje się po wypiciu mleka" - przesuwamy językiem po górnej i po dolnej wardze przy szeroko otwartej buzi;
"Pies gonił kota i bardzo się zmęczył" - wysuwamy język na brodę i dyszymy;
"Świnka" - wysywamy wargi do przodu, naśladujemy ryjek świni;
"Myszka bawi się w chowanego" - wypychamy policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony, raz z jednej, raz z drugiej strony;
"Miotła" - naśladujemy gospodarza sprzątającego podwórko, przesuwamy język od jednego do drugiego kącika ust przy szeroko otwartych wargach.
Buzia rozruszana, a więc czas na resztę ciała. Proponuję więc zabawę ruchową "Kury do kurnika" - wyznaczamy miejsce w pokoju, gdzie będzie kurnik; pozostała powieszchnia to podwórko. Dziecko chodzi po "podwórku" naśladując chód kury, poruszając rękami jak skrzydłami i wydając dźwięk "ko,ko". Na hasło "Kury do kurnika" jak najszybciej trzeba dotrzeć do kurnika (chodem kury oczywiście) ;) Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
Obejrzyjcie teraz proszę film o zwierzętach, jakie możemy spotkać na wsi - Zwierzęta wiejskie
Wymieńcie proszę wszystkie wiejskie zwierzątka, jakie pamiętacie z filmu. Spróbujcie wyklaskać ich nazwy. Czy znacie jeszcze inne zwierzęta, które żyją na wsi, a októrych nie było mowy w filmie? Podajcie ich nazwy (np. pies, kot, kaczka, gęś).
Kochani wykonajcie teraz zadanie z karty pracy cz. 2 str.12 - nazwijcie zwierzęta na podstawie ogonów, pokolorujcie rysunki zwierząt, ponaśladujcie ich odgłosy, nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciu. Link do flipbooka dla dzieci, które nie maja książek, a chciałyby wykonać zadanie - Karta pracy cz.2
KOCHANE ZMISIOWANE KRASNALE! Nadal realizujemy nasz projekt "Mały Miś w świecie wielkiej literatury ".Przed nami realizacja kolejnych modułów. Zaczynamy od matematycznego. DLATEGO POTRZEBUJEMY WASZEJ POMOCY. Z pomocą Mamy lub Taty wykonajcie misiowe liczmany albo stwórzcie wspólnie opowieść matematyczną. Koniecznie przyślijcie do nas efekty swoich prac, podzielimy się nimi z Misiową Mamą. Do dzieła‼‼‼‼‼
TERMIN REALIZACJI MODUŁU: 30.04.2020r