Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 " Dzieci to my!"

Dzień dobry Kocurki!
Witam Was cieplutko.

Zadania na dziś.

1. Otwórz karty pracy cz.4 str. 56-57. Popatrz na obrazek i powiedz, co się na nim dzieje.

2. Posłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi” i postaraj się zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

I. Czy jesteś z Afryki,

czy też z Ameryki.
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas,
I żeby miło płynął nam czas.

II. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas,
I żeby miło płynął nam czas.

Czy wiesz czego potrzebują dzieci na całym świecie? Wszystkie dzieci świata pragną miłości i radości.

3. Uważnie posłuchaj wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego:
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić. 
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

4. Odpowiedz na pytania:

  • Kto ma swoje prawa?

  • Co to są prawa?

  • Jakie prawa mają dzieci?

  • Czy potrzebne są prawa dla dzieci?

  • Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?

5. Poproś mamę/tatę i odczytaj wybrane prawa dziecka:

  • Prawo do nauki.

  • Prawo do zabawy.

  • Prawo do życia w rodzinie.

  • Prawo do życia bez przemocy.

  • Prawo do wyrażania swoich uczuć.

6. Dowolną techniką przedstaw w formie plastycznej jedno prawo dziecka.

7. Dziś poznamy koleją literkę. Będą to zabawy z literką „ę”. Posłuchaj słów, które przeczyta wam mama lub tata i podaj ostatnią głoskę w wyrazie: umyję gruszkę, zerwę, namaluję, poproszę, dziękuję, pokroję cytrynę. Podaj przykłady słów z literką „ę”. Napisz w zeszycie literkę „ę”.

Drodzy Rodzice!

Prosimy o zapoznanie się z "Wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3." - WYTYCZNE GIS

Pozdrawiam Was