Dzień 3 " Dzieci to my!"
Dzień dobry Kocurki!
Witam Was cieplutko.
Zadania na dziś.
1. Otwórz karty pracy cz.4 str. 56-57. Popatrz na obrazek i powiedz, co się na nim dzieje.
2. Posłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi” i postaraj się zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
I. Czy jesteś z Afryki,
czy też z Ameryki.
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas,
I żeby miło płynął nam czas.
II. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas,
I żeby miło płynął nam czas.
Czy wiesz czego potrzebują dzieci na całym świecie? Wszystkie dzieci świata pragną miłości i radości.
3. Uważnie posłuchaj wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego:
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.
4. Odpowiedz na pytania:
Kto ma swoje prawa?
Co to są prawa?
Jakie prawa mają dzieci?
Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?
5. Poproś mamę/tatę i odczytaj wybrane prawa dziecka:
Prawo do nauki.
Prawo do zabawy.
Prawo do życia w rodzinie.
Prawo do życia bez przemocy.
Prawo do wyrażania swoich uczuć.
6. Dowolną techniką przedstaw w formie plastycznej jedno prawo dziecka.
7. Dziś poznamy koleją literkę. Będą to zabawy z literką „ę”. Posłuchaj słów, które przeczyta wam mama lub tata i podaj ostatnią głoskę w wyrazie: umyję gruszkę, zerwę, namaluję, poproszę, dziękuję, pokroję cytrynę. Podaj przykłady słów z literką „ę”. Napisz w zeszycie literkę „ę”.
Drodzy Rodzice!
Prosimy o zapoznanie się z "Wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3." - WYTYCZNE GIS
Pozdrawiam Was ♥