Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "LAS I JEGO OWOCE"

Dzień dobry!

Zaczniemy od zabawy grafomotorycznej "Pień drzewa". Popatrzcie proszę, jak wygląda pień drzewa widoczny po ścięciu drzewa, jakie są jego kolejne warstwy.

Pień drzewa

Weźcie teraz kartkę papieru i narysujcie taki pień, zaczynając od małego okręgu i rysując coraz większe okręgi aż do warstwy zewnętrznej drzewa, czyli kory.

Zabawmy się teraz w ćwiczenia słuchowe - Rodzic wypowiada nazwy drzew podzielone na sylaby, zadaniem Dziecka jest powiedzieć, jaką nazwę usłyszało: sos-na, lim-ba, mo-drzew, to-po-la, brzo-za, je-sion, li-pa, ol-cha.

Teraz zabawimy się w "Zaczarowany las" - Rodzic wypowiada zaklęcia, a Dziecko wykonuje odpowiednie ruchy:
• "Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki" - podskoki rytmiczne.
• "Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię Was teraz wszystkich w motyle" - Dzieci wirują w koło.
• "Kto był leciutkim, ciężkim się staje i tańczy słoniowy taniec. Słoń wolno stawia swe ciężkie nogi i nachylony jest do podłogi" - czworakowanie z powolnym unoszeniem nóg do góry, Rodzic może wyklaskiwać rytm..
• "Teraz znów prosto ciało stawiamy i jak koniki szybko ruszamy" - Dzieci biegają i naśladują koniki.
• "Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary" - podskoki z naśladowaniem zajączków (rusza wąsikami, stawia słupka, nadstawia słuchy).
• "A teraz odwiedzą nas wielkie niedźwiedzie, które były wczoraj w ulu na obiedzie" - powolny marsz w rytm klaskania Rodzica w pozycji pochyłej, trzymając się dłońmi za kosteczki u nóg.
• "Goniły pszczółki zgłodniałe misie, oj, chyba żądło wsadzą im dzisiaj” - swobodne biegi, poruszanie „skrzydełkami” - zgiętymi rękami i naśladowanie bzykania pszczoły.
• "Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko bardzo oburzone"-  Dzieci naśladują skakanie żabek i kumkają.
• "Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży" - Dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, stoją na jednej nodze.
• "Czarowanie i zmyślanie, co ma się stać niech się stanie, ale wszystko już w porządku tańczą wszyscy bez wyjątku! - Dzieci tańczą razem przy muzyce, swobodna improwizacja

Kochani popatrzcie teraz proszę na zdjęcia owoców lasu:

Jagody

Jeżyny

Maliny

Poziomki

Spróbujcie nazwać te owoce. Powiedzcie jak wyglądają: jaki mają kolor, kształt, jakie listki. Czy jedliście kiedyś takie owoce? Smakowały Wam? Jeżeli macie taką możliwość, wykonajcie wspólnie z Rodzicami kokatjl owocowy.

Na koniec proponuję pracę plastyczną "Jagody" - wydrukujcie kolorowankę lub odrysujcie ją z komputera. Następnie owoce wyklejcie niebieską plasteliną, a listki kawałkami zielonego papieru kolorowego. Tło pokolorujcie kredkami. Powodzenia!

Jagoda

Dziękuję Wam za dzisiaj i do zobaczenia jutro!