Dzień 3 "LAS I JEGO OWOCE"
Dzień dobry!
Zaczniemy od zabawy grafomotorycznej "Pień drzewa". Popatrzcie proszę, jak wygląda pień drzewa widoczny po ścięciu drzewa, jakie są jego kolejne warstwy.
Weźcie teraz kartkę papieru i narysujcie taki pień, zaczynając od małego okręgu i rysując coraz większe okręgi aż do warstwy zewnętrznej drzewa, czyli kory.
Zabawmy się teraz w ćwiczenia słuchowe - Rodzic wypowiada nazwy drzew podzielone na sylaby, zadaniem Dziecka jest powiedzieć, jaką nazwę usłyszało: sos-na, lim-ba, mo-drzew, to-po-la, brzo-za, je-sion, li-pa, ol-cha.
Teraz zabawimy się w "Zaczarowany las" - Rodzic wypowiada zaklęcia, a Dziecko wykonuje odpowiednie ruchy:
• "Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki" - podskoki rytmiczne.
• "Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię Was teraz wszystkich w motyle" - Dzieci wirują w koło.
• "Kto był leciutkim, ciężkim się staje i tańczy słoniowy taniec. Słoń wolno stawia swe ciężkie nogi i nachylony jest do podłogi" - czworakowanie z powolnym unoszeniem nóg do góry, Rodzic może wyklaskiwać rytm..
• "Teraz znów prosto ciało stawiamy i jak koniki szybko ruszamy" - Dzieci biegają i naśladują koniki.
• "Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary" - podskoki z naśladowaniem zajączków (rusza wąsikami, stawia słupka, nadstawia słuchy).
• "A teraz odwiedzą nas wielkie niedźwiedzie, które były wczoraj w ulu na obiedzie" - powolny marsz w rytm klaskania Rodzica w pozycji pochyłej, trzymając się dłońmi za kosteczki u nóg.
• "Goniły pszczółki zgłodniałe misie, oj, chyba żądło wsadzą im dzisiaj” - swobodne biegi, poruszanie „skrzydełkami” - zgiętymi rękami i naśladowanie bzykania pszczoły.
• "Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko bardzo oburzone"- Dzieci naśladują skakanie żabek i kumkają.
• "Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży" - Dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, stoją na jednej nodze.
• "Czarowanie i zmyślanie, co ma się stać niech się stanie, ale wszystko już w porządku tańczą wszyscy bez wyjątku! - Dzieci tańczą razem przy muzyce, swobodna improwizacja
Kochani popatrzcie teraz proszę na zdjęcia owoców lasu:
Spróbujcie nazwać te owoce. Powiedzcie jak wyglądają: jaki mają kolor, kształt, jakie listki. Czy jedliście kiedyś takie owoce? Smakowały Wam? Jeżeli macie taką możliwość, wykonajcie wspólnie z Rodzicami kokatjl owocowy.
Na koniec proponuję pracę plastyczną "Jagody" - wydrukujcie kolorowankę lub odrysujcie ją z komputera. Następnie owoce wyklejcie niebieską plasteliną, a listki kawałkami zielonego papieru kolorowego. Tło pokolorujcie kredkami. Powodzenia!
Dziękuję Wam za dzisiaj i do zobaczenia jutro!