Dzień 3 "MALOWANE WIOSENNE KWIATY"
Dzień dobry Kochane Krasnale! Oto propozycje zabaw i zajęć dla Was na dzień dzisiejszy:
Na początek nauczymy się wiosennej rymowanki. Oto ona: "Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba - Tadeusza. W brzuchu mu się rusza". Powtórzcie ją kilkakrotnie z mamusią lub tatusiem, tak, aby dobrze ją zapamiętać. Następnie zabawcie się z Rodzicem lub rodzeństwem w taki sposób, że recytujecie rymowankę pokazując paluszkiem raz na jedna, raz na drugą osobę. Osobą, na której skończy się rymowanka wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a druga osoba słucha i odgaduje, co to jest, np. "kle-kle" - bocian, "kum-kum" - żaba, "kap-kap" - deszczyk, itp.
Teraz zabawa ruchowa "Bocian i żaby". Wy jesteście żabka, a Rodzic bocianem. Żabka skacze sobie po dywanie, a bocian stoi z daleka. Na hasło "Bocian idzie" żabka zastyga w bezruchu, a bocian chodzi wysoko unosząc kolana i sprawdza, czy żabka się nie rusza. Jeżeli się poruszy, zostaje złapana i następuje zamiana ról. Jeżeli się nie poruszy, wypowiadamy hasło "Bociana nie ma" i zabawa toczy się od nowa ;)
Przypomnijmy sobie teraz naszą wczorajszą piosenkę - Bocian i żaby Powtórzmy ją kilka razy i starajmy się zapamiętać jak najwięcej słów. Nie ma ich za wiele :)
"Kle, kle, kle, kle, słychać dookoła,
Co to? Co to? Bocian żabki woła.
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze,
a zielone żabki bały się go srodze *2
Kum, kum, kum, kum, tak cicho kumkały,
hop, hop, hop, hop, w trawę uciekały"
Proponuję teraz eksperymenty plastyczne "Jak powstają kolory wiosny?". Będzie nam potrzebna paleta malarska lub jakaś gruba folia oraz farby plakatowe w kolorach żółtym, niebieskim i czerwonym, woda, pędzelek i blok rysunkowy. Wykładamy z pomocą Rodzica poszczególne kolory farby na folię, rozcieńczamy wodą, mieszamy pędzelkiem. Obserwujemy powstałe kolory, podajemy propozycję tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia farby żółtej i niebieskiej otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; z połączenia farby żółtej i czerwony otrzymujemy kolor pomarańczowy, którym można pomalować owoc pomarańczy; z połączenia niebieskiej i czerwonej otrzymujemy kolor fioletowy, którym możemy namalować wiosenne krokusy. Teraz wykorzystując powstałe kolory namalujcie proszę na kartce z bloku rysunkowego wiosenną ilustrację :)
Kochani a teraz zabawa logiczna "Który kolor następny?" - Potrzebne będą klocki w kolorach z poprzedniej zabawy, czyli żółte, czerwone i niebieskie. Zadanie polega na ułożeniu klocków w logiczny ciąg. Oto propozycje: żółty, czerwony, niebieski, zółty,czerwony...; czerwony, czerwony, żółty, niebieski, czerwony, czerwony, żółty...; a teraz Wasze propozycje :)
Obejrzyjcie teraz proszę filmik - Kwiatek - rysowane wierszyki i spróbujcie samodzielnie narysować własny kwiatuszek!
A na koniec propozycja z karty pracy cz.2 str.10 - rysujemy po śladach rysunku krokusa, kolorujemy go na fioletowo i oglądamy zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną. Oto link do karty pracy dla młodych dzieci, które też chciałyby zrobić to zadanie - Karta pracy Olek i Ada
Drodzy Rodzice bardzo dziękujemy Wam za wszelką pomoc i przypominamy, że wszystkie te propozycje są z myślą o Waszych Pociechach, aby się nie nudziły i twórczo spędziły czas. Wybierajcie z tego to, co jest Wam pomocne. Róbcie tyle, ile dacie radę. Te zadania mają sprawić radość i Dzieciom i Wam i pomóc zagospodarować czas spędzony w domu:) Pozdrawiamy Was serdecznie i nasze kochane Krasnale!!!