Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "MALOWANE WIOSENNE KWIATY"

Dzień dobry Kochane Krasnale! Oto propozycje zabaw i zajęć dla Was na dzień dzisiejszy:

Na początek nauczymy się wiosennej rymowanki. Oto ona: "Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba - Tadeusza. W brzuchu mu się rusza". Powtórzcie ją kilkakrotnie z mamusią lub tatusiem, tak, aby dobrze ją zapamiętać. Następnie zabawcie się z Rodzicem lub rodzeństwem w taki sposób, że recytujecie rymowankę pokazując paluszkiem raz na jedna, raz na drugą osobę. Osobą, na której skończy się rymowanka wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a druga osoba słucha i odgaduje, co to jest, np. "kle-kle" - bocian, "kum-kum" - żaba, "kap-kap" - deszczyk, itp.

Teraz zabawa ruchowa "Bocian i żaby". Wy jesteście żabka, a Rodzic bocianem. Żabka skacze sobie po dywanie, a bocian stoi z daleka. Na hasło "Bocian idzie" żabka zastyga w bezruchu, a bocian chodzi wysoko unosząc kolana i sprawdza, czy żabka się nie rusza. Jeżeli się poruszy, zostaje złapana i następuje zamiana ról. Jeżeli się nie poruszy, wypowiadamy hasło "Bociana nie ma" i zabawa toczy się od nowa ;)

Przypomnijmy sobie teraz naszą wczorajszą piosenkę - Bocian i żaby Powtórzmy ją kilka razy i starajmy się zapamiętać jak najwięcej słów. Nie ma ich za wiele :)

"Kle, kle, kle, kle, słychać dookoła,
Co to? Co to? Bocian żabki woła.
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze,
a zielone żabki bały się go srodze *2
Kum, kum, kum, kum, tak cicho kumkały,
hop, hop, hop, hop, w trawę uciekały"

Proponuję teraz eksperymenty plastyczne "Jak powstają kolory wiosny?". Będzie nam potrzebna paleta malarska lub jakaś gruba folia oraz farby plakatowe w kolorach żółtym, niebieskim i czerwonym, woda, pędzelek i blok rysunkowy. Wykładamy z pomocą Rodzica poszczególne kolory farby na folię, rozcieńczamy wodą, mieszamy pędzelkiem. Obserwujemy powstałe kolory, podajemy propozycję tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia farby żółtej i niebieskiej otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; z połączenia farby żółtej i czerwony otrzymujemy kolor pomarańczowy, którym można pomalować owoc pomarańczy; z połączenia niebieskiej i czerwonej otrzymujemy kolor fioletowy, którym możemy namalować wiosenne krokusy. Teraz wykorzystując powstałe kolory namalujcie proszę na kartce z bloku rysunkowego wiosenną ilustrację :)

Kochani a teraz zabawa logiczna "Który kolor następny?" - Potrzebne będą klocki w kolorach z poprzedniej zabawy, czyli żółte, czerwone i niebieskie. Zadanie polega na ułożeniu klocków w logiczny ciąg. Oto propozycje: żółty, czerwony, niebieski, zółty,czerwony...; czerwony, czerwony, żółty, niebieski, czerwony, czerwony, żółty...; a teraz Wasze propozycje :)

Obejrzyjcie teraz proszę filmik - Kwiatek - rysowane wierszyki i spróbujcie samodzielnie narysować własny kwiatuszek!

A na koniec propozycja z karty pracy cz.2 str.10 - rysujemy po śladach rysunku krokusa, kolorujemy go na fioletowo i oglądamy zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną. Oto link do karty pracy dla młodych dzieci, które też chciałyby zrobić to zadanie - Karta pracy Olek i Ada

Drodzy Rodzice bardzo dziękujemy Wam za wszelką pomoc i przypominamy, że wszystkie te propozycje są z myślą o Waszych Pociechach, aby się nie nudziły i twórczo spędziły czas. Wybierajcie z tego to, co jest Wam pomocne. Róbcie tyle, ile dacie radę. Te zadania mają sprawić radość i Dzieciom i Wam i pomóc zagospodarować czas spędzony w domu:) Pozdrawiamy Was serdecznie i nasze kochane Krasnale!!!