Dzień 3 "Miejsca letniego wypoczynku"
Dzień dobry Misie!
Dokąd pojadą Olek i Ada na wakacje w tym roku? Zobaczcie sami. Otwórzcie karty pracy, cz.5, str. 67. Połączcie obrazki z odpowiednimi zdjęciami.
Znacie inne jeszcze miejsca letniego wypoczynku? Posłuchajcie wiersza.
Fragment wiersza E. Stadtmüller ,,Wakacyjny pociąg’’
Jedzie pociąg wakacyjny
Pociąg kolorowy.
Już wjeżdżają wagoniki
Na peron bajkowy.
Stuku- puk, stuku- puk,
Mkną koła po szynach,
Już się nowa, kolorowa
Przygoda zaczyna.
Pierwsza stacja – wieś wesoła
Łąki, lasy, pole.
Zaraz tutaj urządzimy
Zielone przedszkole.
Druga stacja to Podhale,
Piękne górskie szczyty,
A ze szczytów, jak wiadomo,
Widok znakomity.
Trzecia stacja to jezioro,
Widać je z daleka.
Żabi chórek już z koncertem
Niecierpliwie czeka.
Czwarta stacja to już morze,
Szerokie głębokie,
I wspaniała piaskownica,
Większa niż przed blokiem.
Odpowiedzcie na pytania: Gdzie można pojechać na wakacje? Gdzie była pierwsza stacja…, druga…, trzecia…, czwarta…?
Pomyślcie:
- Co ciekawego można robić podczas wakacji na wsi? (zbieranie jagód w lesie, spacery po łące, wycieczki rowerowe, doglądanie zwierząt gospodarskich, itd.)
- Co ciekawego można robić w górach? (piesze wędrówki po szlakach, zdobywanie szczytów górskich, zwiedzanie zamków, podziwianie widoków, itd.)
- Co ciekawego można robić nad jeziorem? (pływanie łódką lub rowerem wodnym, spacerowanie, odbywanie pieszych wędrówek, itd.)
- Co ciekawego można robić nad morzem? (opalanie się, zabawy na plaży, rejsy statkiem, uprawianie sportów wodnych, itd.)
- Gdzie wybierają się na wakacje dzieci z grupy Olka? Karta pracy, cz.5, str.68.
Zabawa słowna: ,,Dokończ zdanie’’
Nadeszły już…Wędrujemy górskim...Kąpiemy się w…Dziś będziemy pływać…
Ćwiczenie spostrzegawczości (przygotujcie kilka przedmiotów – mogą być związane z wakacjami), połóżcie na dywanie. Dziecko odwrócone tyłem, mama chowa przedmiot. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co schowała mama. Potem zamiana.
Uzupełnijcie karty pracy, cz.5, str.67, 68.
Rozwijanie słuchu fonematycznego i koncentracji uwagi: przygotujcie kartę G z wyprawki plastycznej. Wytnijcie obrazki i zdania, mama czyta zdania – dziecko pokazuje odpowiedni obrazek. Przyklejcie obrazki na karton, a pod nimi zdania.
Ćwiczenia grafomotoryczne:
https://eduzabawy.com/karty_pracy/lato/
Miłego dnia!