Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "Mieszkańcy łąki"

Dzień dobry Misie!

Oto propozycje zadań dla was na dziś:

Zabawa z rymowanką: (słuchajcie i odzwierciedlajcie ruchem treść rymowanki).    

 ,,Kółko małe, kółko duże, (rysujemy w powietrzu raz jedną, raz drugą ręką)
głowa prosto, ręce w górze.                                                                                                                
Widzisz łąkę? Na tej łące skaczą żabki i zające.
Kwiaty rosną, słońce świeci, a nad łąką bocian leci.’’

Zabawa ruchowa: ,,Pracowite mrówki’’.                                                                                                  
Mama rozrzuca na dywanie gazety podarte na małe kawałki. Waszym zadaniem jest jak najszybciej posprzątać śmieci. Możecie się bawić z rodzeństwem, urządzając małe wyścigi.

Zabawa z piłką ,, Jaki kolor ma…?’’.                                                                                                                      

Mama lub tata rzuca piłkę do Was i pyta: - jaki kolor ma: jajecznica ze szczypiorkiem? (odrzucacie piłkę i odpowiadacie- żółto- zielony),  twarożek z ogórkiem (biało- zielony), ogórek z pieprzem (zielono- czarny), pomidor z solą (czerwono- biały), lody cytrynowe z bitą śmietaną (żółto-biały), żółty ser z ketchupem (żółto-czerwony).

- Gdzie jest tak kolorowo i można spotkać wszystkie kolory tęczy? (na łące).

Otwórzcie teraz książki na str.74-77, przyjrzyjcie się ilustracjom, posłuchajcie tekstu i odpowiedzcie na pytania:                                                                                  
Jakie kwiaty występują na łące? Dlaczego motyle są kolorowe? Dlaczego żaby i pasikoniki są zielone? Jakie inne owady można tam zobaczyć? Do czego zwierzętom potrzebna jest barwa ochronna?( barwa ochronna pomaga zwierzętom ochronić się przed niebezpieczeństwem).             

Jakie owady występują na łące? Zobaczcie. https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

Podzielcie  wyrazy na sylaby (owady, biedronka, ważka, konik, motyle) i policzcie je. Jaką głoskę słyszycie na początku, a jaką na końcu wyrazu?

Posłuchajcie wiersza:                                                                                                                      
Idzie ścieżką gąsienica.                                                                                                                      
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma.
Jedną robi pa, pa, pa.                                                                                                                                        
– Do widzenia, do widzenia,                                                                                                                         
czary mary, już mnie nie ma.                                                                                                                     
Nitką się owinę cała                                                                                                                                  
I w kokonie będę spała.                                                                                                                        
Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje!
Gąsienica w środku śpi,                                                                                                                        
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.                                                                                                               
Aż tu nagle – patrzcie teraz,                                                                                                                       
Ktoś kokonu drzwi otwiera,                                                                                                                   
Macha do nas skrzydełkami.                                                                                                                
Kto to jest? – powiedzcie sami!

Spróbujcie nauczyć się na pamięć dwóch zwrotek wiersza. Następnego dnia – dwóch kolejnych.

Zobaczcie, skąd biorą się motyle:

cykl życia motyla

Zobaczcie jak można narysować motyla:
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

Praca techniczna: Jeśli chcecie, gąsienica może być kolorowa:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/811-wesola-gasienica-2

Uzupełnijcie karty pracy, cz.5, str.35, 36.

Do jutra!