Dzień 3 "Mieszkańcy łąki"
Dzień dobry Misie!
Oto propozycje zadań dla was na dziś:
Zabawa z rymowanką: (słuchajcie i odzwierciedlajcie ruchem treść rymowanki).
,,Kółko małe, kółko duże, (rysujemy w powietrzu raz jedną, raz drugą ręką)
głowa prosto, ręce w górze.
Widzisz łąkę? Na tej łące skaczą żabki i zające.
Kwiaty rosną, słońce świeci, a nad łąką bocian leci.’’
Zabawa ruchowa: ,,Pracowite mrówki’’.
Mama rozrzuca na dywanie gazety podarte na małe kawałki. Waszym zadaniem jest jak najszybciej posprzątać śmieci. Możecie się bawić z rodzeństwem, urządzając małe wyścigi.
Zabawa z piłką ,, Jaki kolor ma…?’’.
Mama lub tata rzuca piłkę do Was i pyta: - jaki kolor ma: jajecznica ze szczypiorkiem? (odrzucacie piłkę i odpowiadacie- żółto- zielony), twarożek z ogórkiem (biało- zielony), ogórek z pieprzem (zielono- czarny), pomidor z solą (czerwono- biały), lody cytrynowe z bitą śmietaną (żółto-biały), żółty ser z ketchupem (żółto-czerwony).
- Gdzie jest tak kolorowo i można spotkać wszystkie kolory tęczy? (na łące).
Otwórzcie teraz książki na str.74-77, przyjrzyjcie się ilustracjom, posłuchajcie tekstu i odpowiedzcie na pytania:
Jakie kwiaty występują na łące? Dlaczego motyle są kolorowe? Dlaczego żaby i pasikoniki są zielone? Jakie inne owady można tam zobaczyć? Do czego zwierzętom potrzebna jest barwa ochronna?( barwa ochronna pomaga zwierzętom ochronić się przed niebezpieczeństwem).
Jakie owady występują na łące? Zobaczcie. https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U
Podzielcie wyrazy na sylaby (owady, biedronka, ważka, konik, motyle) i policzcie je. Jaką głoskę słyszycie na początku, a jaką na końcu wyrazu?
Posłuchajcie wiersza:
Idzie ścieżką gąsienica.
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma.
Jedną robi pa, pa, pa.
– Do widzenia, do widzenia,
czary mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
I w kokonie będę spała.
Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje!
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha do nas skrzydełkami.
Kto to jest? – powiedzcie sami!
Spróbujcie nauczyć się na pamięć dwóch zwrotek wiersza. Następnego dnia – dwóch kolejnych.
Zobaczcie, skąd biorą się motyle:
Zobaczcie jak można narysować motyla:
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw
Praca techniczna: Jeśli chcecie, gąsienica może być kolorowa:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/811-wesola-gasienica-2
Uzupełnijcie karty pracy, cz.5, str.35, 36.
Do jutra!