Dzień 3 "NA WIEJSKIM PODWÓRKU"
Dzień dobry Dzieciaki! Wyspaliście się? Więc zaczynamy!
Na początek zabawa dźwiękonaśladowcza"Na podwórku" - Mamusia lub Tatuś kolejno wywołuje wiejskie zwierzątka witając je,np.: Dzień dobry kurki, gąski, kaczki, indyki, krówki, konie, itd. Waszym zadaniem jest przywitać się w języku wywołanego zwierzątka, czyli "ko,ko", "gę, gę", "kwa,kwa", "gul,gul", "mu,mu", "iha,iha", itd.
Posłuchajcie proszę kilkakrotnie piosenki o wiejskiej kurce. Gdacze kura "ko-ko-ko" - Śpiewające brzdące. Nauczcie się na pamięć refrenu :)
Teraz propnuję zabawę dydaktyczną"W gospodarstwie" - potrzebne nam będą sylwety zwierząt wycięte z papieru: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy. Waszym zadaniem jest posegregować obrazki zwierząt gosporadskich według rodzaju. Układamy je na talerzykach i liczymy, ile obrazków zwierzat jest na każdym talerzyku. Gdzie jest najwięcej? Gdzie jest najmniej?
Wykonajcie teraz proszę kartę pracy cz.2 str. 13 - obejrzyjcie zdjęcia zwierzat gospodarskich, nazwijcie je i ponaśladujcie ich głosy. Policzcie małe świnki na obrazku, pokolorujcie mamę i czwórkę jej dzieci. Link do flipbooka dla chętnych 2,5-latków :) - Karta pracy cz.2
Na koniec proponuję utrwalenie nazw kolorów razem z wiejskimi zwierzątkami. Obejrzyjcie krótki filmik - Zwierzęta na wsi i kolory
Pozdrawiamy Was serdecznie i do jutra :)