Dzień 3 "SADZIMY ROŚLINY"
Dzień dobry! Witajcie w Światowym Dniu Ziemi:)
Proszę rodziców o przygotowanie na dzisiejsze zajęcia: 3 pasków (prostokątów)- to będą rabatki, i po kilka sylwet kwiatów (tulipany, róże, bratki) w 3 kolorach(białe, różowe i żółte). Najpierw pooglądajcie piękne kwiaty. Nazywajcie te, które znacie, podzielcie ich nazwy rytmicznie z wyklaskiwaniem na sylaby. Kwiaty
A teraz pobawimy się w ogrodników. Macie 3 rabatki- paski kartonów.
1 zadanie- na każdej rabatce ułóż kwiaty w 1 kolorze. Przeliczcie je. Ile kwiatów jest na pierwszej rabatce? Ile na drugiej? A na trzeciej?
2 zadanie- na każdej rabatce ułóż kwiaty danego gatunku. Ile jest na pierwszej grządce(tulipanów)? Ile na drugiej( róż)? Ile na trzeciej(bratków)?
3 zadanie- na każdej rabatce ułóż 3 kwiaty. Powiedz jakie kwiaty (kolor i gatunek) położyłeś na pierwszej grządce? Jakie na drugiej? Na trzeciej?
4 zadanie- ułóż kwiaty według swojego pomysłu. Opowiedz o tym co zrobiłeś.
Teraz możesz nakleić kwiaty.
Teraz zajęcie plastyczne.
Dziecko ma przed sobą kartkę z narysowaną trawą i łodygami (dziecko rysuje samo lub robi to rodzic czy starsze rodzeństwo)W pojemniczkach przygotowana jest farba.. Dziecko moczy palec wskazujący w farbie i kończy obrazek- kwiatki. Pozostałe elementy: motyle, słońce, chmury, drzewa dorysowujemy lub domalowujemy pędzlem. Pochwalcie się swoją pracą.
I jeszcze trochę ćwiczeń logopedycznych z wykorzystaniem lusterka.(dziecko trzyma przed sobą lusterko lub stoi przed lusterkiem i obserwuje ruchy narządów mowy):
- „Rzeka”-dziecko naśladuje łódkę płynącą od brzegu do brzegu- porusza językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust, następnie naśladuje odgłosy rzeki: plum, plum, plum;
-„ Rybki”- dziecko naśladuje rybki,które wyskakują z wody- unoszą czubek języka w stronę nosa a po chwili opierają go o górne zęby, następnie naśladują łapanie powietrza przez wyciągnięte z wody ryby- zwierają i rozwierają wargi;
- „Miód”- dziecko oblizuje się jak miś po zjedzeniu miodu- prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i dolnej wardze;
- „Czyste powietrze”- wdech nosem, wydech ustami;x5
- „Wąż” – wśród trawy sunie wąż- dziecko naśladuje syczenie węża na głosce „ssssss…”
A na koniec kilka pomysłów od Misiowej Mamy dla Małych Przedsiębiorców:
„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka
Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Kochani nie zapomnijcie dzisiaj złożyć życzeń naszej Ziemi! Pozdrawiamy Was gorąco! Do jutra :)