Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "W krainie osób niepełnosprawnych"

Dzień dobry Misie!

Posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

Zabawa ,,pantomima ’’- wyrażanie za pomocą gestów i mowy ciała informacji, jaką chcemy przekazać: lubię jeść lody, skaczę na skakance, jadę na rowerze, myję zęby, siedzę na kanapie i czytam książkę, daj mi lizaka, chce mi się pić, ja chcę rysować.

Czy są wśród was osoby niepełnosprawne? (niewidzące, niesłyszące, niemówiące, poruszające się na wózkach inwalidzkich?). Otwórzcie karty pracy, cz. 5 str. 56, spójrzcie – czy widzicie tam osobę niepełnosprawną? Co dzieje się na ilustracjach? Jak oceniacie zachowanie Olka? Czy wam się podoba?

Wśród osób niepełnosprawnych jest wiele dzieci, które pragną bawić się i śmiać tak samo jak zdrowe dzieci. One mają takie same prawa jak dzieci zdrowe.

Wiersz J. Lisowskiej ,,Spotkanie przyjaciół’’

Na mojej drodze w każdej chwili,
Mogę Was spotkać moi mili,
I chociaż różni nas tak wiele,
Zostanę waszym przyjacielem.
Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,
To na spacerze to nie szkodzi.
Ja Cię zawiozę, gdy będziesz chciał,
Bylebyś dobrą mapę miał…
A jeśli Twoje oczy szare,
Nie cieszą się widzenia darem,
To ja Ci będę dziś oczami,
Opiszę słońce i niebo nad nami…
Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy.
To moją radość i tak usłyszysz.
Będziemy biegać, skakać, mówić.
Aż się nam każda z rąk utrudzi.
Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,
Wyślę Ci dłonią znaki małe,
Które na zawsze Ci powiedzą,
Że przyjaciele wszystko wiedzą.
Bo wiem i dobrze to rozumiem,
Że ty nie możesz być sam w tłumie.
Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,
To z takim jak Ty mogę kroczyć.
I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,
To wszystkim smutkom radę damy.

Odpowiedzcie na pytania: Kto to jest osoba niepełnosprawna? Jaka jest różnica między osobą chorą, a niepełnosprawną? Czy macie  wśród was kolegów lub koleżanki niepełnosprawne?

 Zabawy umożliwiające doświadczenie problemów osób niepełnosprawnych:

- tor przeszkód – mama zasłania dziecku oczy chustką, potem musi go bezpiecznie przeprowadzić z pokoju do pokoju, potem zamiana,
- dziecko z zasłoniętymi oczami idzie w kierunku dźwięku (mama brzęczy kluczami),
- jaki to dźwięk? – dziecko z zamkniętymi oczami rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne przedmioty,
- ,,ciuciubabka’’ – dziecko ma zasłonięte oczy i próbuje odnaleźć  (dotknąć) kogoś z domowników,
- podążaj za głosem – dziecko z opaską na oczach porusza się zgodnie z instrukcją mamy (dwa kroki do przodu, jeden w prawo, trzy kroki do przodu, itd.),
- zabawa badawcza- dziecko ma zasłonięte oczy i próbuje odgadnąć po dotyku, jaki przedmiot mama przed nim położyła,
- druga ręka – dziecko próbuje narysować człowieka ręką, którą na ogół się nią nie posługuje,
- próbują zbudować wieżę z kilu klocków z zasłoniętymi oczami, (potem w rękawicach kuchennych),
- kto pierwszy na mecie – dzieci siedzą tyłem do mety i próbują jak najszybciej do niej dotrzeć,
- czołganie – dzieci muszą przeczołgać się z jednego końca dywanu do drugiego,
- na jednej nodze – dzieci skaczą na jednej nodze z jednego końca dywanu na drugi,
- pokonują trasę z nogami związanymi w kolanach,
- o czym mowa – mama zasłania dziecku uszy opaską lub rękami, wypowiada słowo, a ono ma odgadnąć z ruchu warg, co powiedziała (mogą to być np. nazwy zwierząt),
- gimnastyka języka – dzieci powtarzają za mamą trudne językowo zdania (W puszczy piszczy puszczyk. Szeleszczą pszczoły w bluszczu. Jola lojalna. Król Karol, kupił królowej Karolinie  korale koloru koralowego.)

Czy łatwo poruszać się, rozpoznawać  z zasłoniętymi oczami? Jak się czułyście? Jak czułyście się w roli przewodnika? Czy łatwo czytać z ruchu  warg? Co wam sprawiło największą trudność?  Czy  bałyście się czegoś?

Praca plastyczna – narysuj swoją dłoń na kartce, podpisz swoim imieniem, naklej na dużym  sercu – będzie to symbol pomocnej dłoni osobie potrzebującej. Pochwalcie się swoimi pracami.

Obejrzyjcie filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=P5FFbkUc3Ew
https://www.youtube.com/watch?v=90YGkSe-Cro

Uzupełnijcie karty pracy, cz. 5, str. 56, 57, 58.

DRODZY RODZICE!
Prosimy o zapoznanie się z "Wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3." Odnośnik poniżej:
https://gis.gov.pl/wp-content/uploads/2020/05/Wytyczne-GIS-%c5%bc%c5%82obki-przedszkola-Pierwsza-aktualizacja.pdf

Miłego dnia!