Dzień 3 "W wielkim mieście"
Dzień dobry Misie!
Zacznijmy od zagadki:
Co to za miasto,
w którym chmury,
zawadzają o Pałac Kultury?
Lub : Jak nazywa się stolica Polski?
- Jaka rzeka przepływa przez Warszawę?
Zabawa ruchowa: ,, Płynie Wisła’’ (rozkładamy skakankę lub sznurek- to będzie rzeka Wisła i staramy przejść się po rzece stopa za stopą, utrzymując równowagę, jeśli spadniecie – zaczynamy od początku).
Odpowiedzcie na pytania:
- Skąd wypływa Wisła? (ze źródła w górach).
- Gdzie wpada Wisła? (do Morza Bałtyckiego).
- Przez jakie wielkie miasta przepływa Wisła? (Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk).
I jakie jeszcze?(sprawdźcie na mapie).
Posłuchajcie piosenki o podróży po Polsce.
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Przez jakie miasta podróżowały dzieci?
Obejrzyjcie teraz najwyższe budynki w Polsce, poproście rodziców o przeczytanie, gdzie one się znajdują.
https://www.morizon.pl/blog/najwyzsze-budynki-w-polsce/
W którym mieście w Polsce znajduje się najwięcej najwyższych budynków?
Budowanie osiedla mieszkaniowego – zabawy matematyczne.
Teraz Wy zamienicie się w architektów projektujących nowe osiedle, będą znajdować się tam budynki o różnej wysokości. Przygotujcie dwa kolory kartek z bloku (np. żółty i niebieski) i klocki:
- na osiedlu, oznaczonym kolorem żółtym, mają stanąć tylko budynki sześciopiętrowe,
- na osiedlu, oznaczonym kolorem niebieskim, mają stanąć tylko budynki dziesięciopiętrowe( dzieci budują z klocków budynki).
Porównajcie: na którym osiedlu są wyższe budynki?
Architekt zmienia zdanie – na żółtym osiedlu budynki mają mieć cztery piętra, a na niebieskim – osiem pięter.
- Co trzeba zrobić? (Dzieci odejmują klocki i liczą, ile pięter mają teraz domy).
- Po prawej stronie budynku, na niebieskim osiedlu, ma stanąć niższy budynek (dzieci same decydują, ile pięter ma mieć budynek – ile pięter ma teraz twój dom? Który z budynków jest niższy, a który wyższy?
- Teraz oba budynki mają mieć tyle samo pięter (ile pięter trzeba dobudować?)
- Na żółtym osiedlu, po lewej stronie budynku , ma stanąć wyższy budynek( dzieci podają, ile pięter ma ich dom?
Teraz trzeba zadbać o rośliny na osiedlu:
Potrzebne będą figury geometryczne z wyprawki plastycznej – prostokąty, kwadraty, koła i trójkąty. Ułóżcie z nich kwiaty na zielonych kartkach (trawnikach). Po skończonej pracy policzcie, ile wykorzystaliście figur. Możecie je przykleić i pochwalić się swoimi pracami.
Uzupełnijcie karty pracy, cz 5, str.20, 21, 22 i 23.
Praca plastyczna
https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/1152-godlo-z-platkow-higienicznych
Miłego dnia! ♥