Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "W wielkim mieście"

Dzień dobry Misie!

Zacznijmy od zagadki:

 Co to za miasto,
w  którym chmury,
zawadzają o Pałac Kultury?
Lub : Jak nazywa się stolica Polski?
- Jaka rzeka przepływa przez Warszawę?

Zabawa ruchowa: ,, Płynie Wisła’’ (rozkładamy skakankę lub sznurek- to będzie rzeka Wisła i staramy przejść się po rzece stopa za stopą, utrzymując równowagę, jeśli spadniecie – zaczynamy od początku).

Odpowiedzcie na pytania:

 - Skąd wypływa Wisła? (ze źródła w górach).
 - Gdzie wpada Wisła? (do Morza Bałtyckiego).
- Przez jakie wielkie miasta przepływa Wisła? (Kraków, Warszawa, Toruń, Gdańsk).
I jakie jeszcze?(sprawdźcie na mapie).

Posłuchajcie piosenki o podróży po Polsce.
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Przez jakie miasta podróżowały dzieci?

Obejrzyjcie teraz najwyższe budynki w Polsce, poproście rodziców o przeczytanie, gdzie one się znajdują.
https://www.morizon.pl/blog/najwyzsze-budynki-w-polsce/

W którym mieście w Polsce znajduje się najwięcej najwyższych budynków?

Budowanie osiedla mieszkaniowego – zabawy matematyczne.

Teraz Wy zamienicie się w architektów projektujących nowe osiedle, będą znajdować się tam budynki o różnej wysokości. Przygotujcie dwa kolory kartek z bloku (np. żółty i niebieski) i klocki:

- na osiedlu, oznaczonym kolorem żółtym, mają stanąć tylko budynki sześciopiętrowe,
- na osiedlu, oznaczonym kolorem niebieskim, mają stanąć tylko budynki dziesięciopiętrowe( dzieci budują z klocków budynki).
Porównajcie: na którym osiedlu są wyższe budynki?
Architekt zmienia zdanie – na żółtym osiedlu budynki mają mieć cztery piętra, a na niebieskim – osiem pięter.
- Co trzeba zrobić? (Dzieci odejmują klocki i  liczą, ile pięter mają teraz domy).
- Po prawej stronie budynku, na niebieskim osiedlu, ma stanąć niższy budynek (dzieci same decydują, ile pięter ma mieć budynek – ile pięter ma teraz twój dom? Który z budynków jest niższy, a który wyższy?
- Teraz oba budynki mają mieć tyle samo pięter (ile pięter trzeba dobudować?)
- Na żółtym osiedlu, po lewej stronie budynku , ma stanąć wyższy budynek( dzieci podają, ile pięter ma ich dom?

Teraz trzeba zadbać o rośliny  na osiedlu:
Potrzebne będą figury geometryczne z wyprawki plastycznej – prostokąty, kwadraty, koła i trójkąty. Ułóżcie z nich kwiaty na zielonych kartkach (trawnikach). Po skończonej pracy policzcie, ile wykorzystaliście figur. Możecie je przykleić i pochwalić się swoimi pracami.

Uzupełnijcie karty pracy, cz 5, str.20, 21, 22 i 23.

Praca plastyczna
https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/1152-godlo-z-platkow-higienicznych

Miłego dnia!