Dzień 3 "Wiosna na łące"
Dzień dobry Kochani!
1. Na początek proponuję Wam zabawę "Na wiosennej łące". Kochani zaproście także swoich domowników do wspólnej zabawy. Postarajcie się naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące ( np: stokrotki - stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry, z rozłożonymi rękami...). Na pewno dacie radę.
2. Uzupełnij karty pracy cz.4, str.42
3. Posłuchaj wiersza pt: "Łąka" (I.Salach).
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych.
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
więc zatańczmy z nimi chwilę.
4.Odpowiedz na pytania:
a) Jaki jest tytuł wiersza?
b) O jakich zwierzątkach jest mowa w wierszu?
c) Gdzie mieszkają zwierzątka?
d) Kto wydał bal na łące?
5. Opisz własnymi słowami wygląd wybranych owadów np: pszczoły, motyla, biedronki....Postaraj się podać cechy wspólne.
6. Dla utrwalenia podziel na sylaby i głoski podane wyrazy: łąka, motyl, biedronka, pszczoła, kret, mrówka. Podaj jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu wyrazu.
7. Kochani dziś poznamy kolejną literkę "ć" małą i wielką "Ć".
Rozwiąż zagadkę:
Nie jest ptakiem,
choć skrzydła posiada,
w dzień śpi, wieczorem
do lampy wpada (ćma).
- Podziel wyraz "ćma" na sylaby i głoski.
- Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu, a jaką na końcu?
- Podaj kilka wyrazów z głoską "ć" na początku, w środku i na końcu.
- Przyjrzyj się drukowanym i pisanym literom "ć, Ć".
- Poćwicz pisanie litery "ć, Ć"
8. Obejrzyj ilustrację przedstawiającą budowę biedronki. Wskaż: głowę, oczy, czułka, nogi, pancerz oraz aparat gębowy.
Wiecie, że biedronki należą do rodziny chrząszczy. W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce - szkodniki roślin.
9. Pokoloruj biedronkę. Przygotuj: farby, pędzel oraz wodę w małym kubeczku.
9. A na koniec mam dla Was super zadanie. Wykonaj motylka z apaszki lub szalika mamusi według własnego pomysłu. Udało się...?
Do zobaczenia jutro ♥