Dzień 4 Człowiek i zwierzęta
Dzień dobry Misie, dzień dobry Rodzice!
Kochani czy macie w domu wełnę? Myślę, że każdy z nas ma chociaż mały kłębuszek. Zaproście do zabawy kogoś z rodziny. Stańcie naprzeciwko siebie. Jedna osoba bierze kłębek do rąk i rozwija go przesuwając sie do tyłu aż do samego końca pokoju. Druga osoba robi to samo trzymając w rękach końcówkę wełny. Kiedy już będziecie przy ścianie zwijajcie swoją wełnę podchodząc do osoby, która trzyma kłębek. A teraz zróbcie zmianę.
Posłuchajcie wiersza E. Stadtmuller „Śniadanie”.
Jedźmy na wieś, daję słowo, że tam można podjeść zdrowo.
Już od rana białą rzeką wyśmienite płynie mleko.
Płynie do nas wprost od krowy, serek z niego będzie zdrowy.
Kura chwali się od rana: - Zniosłam jajko, proszę pana!
Proszę spojrzeć-to nie bajka. Wprost od kury są te jajka!
Jeszcze tylko kromka chleba i do szczęścia nic nie trzeba.
Odpowiedzcie:
-Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
-Czym chwaliła się kura?
-Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
-Jak myślicie, po co ludzie hodują zwierzęta (kury, gęsi, kaczki, konie, owce, krowy, świnie)? Co nam dają zwierzęta? I co można z tych produktów zrobić?
Pamiętajcie, że o zwierzęta hodowlane, podobnie jak o zwierzęta domowe należy dbać i opiekować się nimi.
Uzupełnijcie karty pracy cz4, nr 66 i 67.
A teraz zamieńcie się rolami z mamą/tatą. Przez 10 minutek rodzice zachowują się jak dzieci a dzieci jak rodzice :) Przy okazji przypomnijcie sobie jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt.
A poniżej propozycja pracy plastycznej :
Miłego dnia!