Dzień 4 "Makieta wiejskiego podwórka"
Dzień dobry Kocurki!
Przed nami kolejny dzień pracy ♥
Zajęcia z religii.
Temat : "Apostołowie mówią o zmartwychwstaniu Jezusa"
Poniżej propozycja kolorowanki:
Teraz posłuchajcie piosenki „Śpiewających Brzdąców” konik
Ja chętnie wybrałabym się na taką przejażdżkę, a wy? Podczas słuchania wykonujcie następujące ćwiczenia:
-w tył zwrot-poruszacie się w przeciwnym kierunku
-wierzgamy kopytkami-jedną nogą wykonujcie ruchy podobne do wierzgania
-stop!-zatrzymujecie się
-ręka, ręka-prawą dłonią dotykajcie lewego ramienia, lewą dłonią dotykajcie prawego ramienia
-noga, noga-uderzajcie prawą ręką w prawe udo (4 razy), lewą ręką w lewe udo (4 razy)
-raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy-miarowo klaszczcie; raz z lewej, raz z prawej strony
Gdzie mieszkają zwierzęta? -Dopasujcie do nazw zwierząt nazwy ich domów:
Koń (stajnia)
Krowa (obora)
Kura, kura (kurnik)
Pies (buda)
Gołąb (gołębnik)
Świnia (chlew)
Zabawa „Co nam dają zwierzęta?
Zastanówcie się co nam dają wymienione zwierzęta i co możemy z tego uzyskać:
Kura, owca, krowa, pszczoła, gęś.
Zabawa „Smakujemy i dotykamy”. Zaproście do zabawy rodziców. Próbujcie lub dotykajcie z zasłoniętymi oczami różnych produktów pochodzących od zwierząt (np. ugotowane jajko, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, itp.). odgadnijcie czego próbujecie lub dotykacie a następnie odsłońcie oczy i nazwijcie zwierzęta, od których te produkty pochodzą.
Jeśli znajdziecie chwilkę czasu to z dostępnych w domu materiałów wykonajcie makietę wiejskiego podwórka. Przykładowe makiety znajdziecie w galerii na dole strony, ale oczywiście liczę na waszą pomysłowość! :)
Poniżej podaję odnośnik do ciekawych materiałów do wykorzystania:
https://kwiecien.academy/wies-karty-pracy-zestaw-1/
Kocurki! Poćwiczcie pisownię literki „Ż” oraz pozostałych poznanych do tej pory liter.
Pozdrawiam!