Dzien 4 "Nasze ulubione zabawy i sporty"
Dzień dobry Misie!
Jak minął wam wczorajszy dzień? Wszystkie mamusie zadowolone z prezentów? Były uściski i mnóstwo buziaków? Myślę, że tak.
Usiądźcie przy biurku i uzupełnijcie karty pracy na str. 49.
Wymówcie w całości poniższe słowa, podzielone na sylaby i wykonajcie odpowiednie czynności:
- ska-cze-my
- kla-szcze-my
- tu-pie-my
- ma-sze-ru-je-my
Do tej zabawy potrzebujecie kłębka wełny i członków rodziny :)
Mama trzyma koniec wełny, toczy kłębek np. do taty. Wypowiada początek zdania: „Najbardziej lubię w domu…”. Tata, który trzyma kłębek, kończy zdanie. Trzyma wełnę w taki sposób, aby między nim a mamą nitka była naprężona. Tata, trzymając jedną ręką wełnę, przekazuje kłębek innemu członkowi rodzimy.
Wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i Tata”:
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie
- O jakich osobach była mowa w wierszu?
- Kim dla dzieci są mama i tata?
- Za co kochamy mamę i tatę?
- Co robimy z rodzicami?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?
Zagadki pantomimiczne „Co możemy robić wspólnie?”.
Spójrzcie na poniższe obrazki. Zademonstrujcie proszę ruchem te czynności, które możecie wykonywać wspólnie z rodziną, wykorzystując przedstawione na obrazkach przedmioty. A brat lub siostra niech odgadują, o jaką czynność chodzi.
- książka- wspólne czytanie
- klocek- wspólne budowanie
- kredka- wspólne rysowanie
Kochani poszukajcie dużego pudełka. Wytnijcie w nim dwa otwory (takie, żeby zmieściły się ręce). A rodzice w tajemnicy przed wami chowają do pudełka pewne przedmioty (but sportowy, lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka na ciastka, kostka do gry). Teraz wy wybieracie jeden przedmiot z pudełka, za pomocą dotyku spróbujcie odgadnąć co trzymacie w ręku. Udało się? Podajcie nazwę zabawy lub zajęcia, w której/w którym wykorzystuje się ten przedmiot. Powiedzcie jak często bawicie się z rodzicami w daną zabawę lub uczestniczycie w danym zajęciu i jak często to robicie. Odgadnijcie pozostałe przedmioty z pudełka.
Podam wam nazwy przedmiotów, których używają sportowcy, a waszym zadaniem jest podanie nazwy sportowca i sportu jaki wykonuje:
- sztanga (sztangista-podnoszenie ciężarów)
- piłka (piłkarz-piłka nożna)
- piłka do koszykówki (koszykarz-koszykówka)
- narty (narciarz-narciarstwo)
- rower (kolarz-kolarstwo)
Uzupełnijcie karty pracy na str. 50-51
A teraz ćwiczenie na spostrzegawczość. Zaproście do zabawy rodzinę, ciekawe kto ma dobre oko :) W tych „bazgrołach” wyszukajcie ukrytych przedmiotów.
A na wspólnym spacerze obserwujcie chmury. Zastanówcie się, do czego podobne są kształty chmur. Jestem bardzo ciekawa waszych skojarzeń.
Do jutra!