Dzień 4 "Piłka dla każdego"
Kochane Kocurki!
Dzisiejszy temat zajęć z religii:"Pan Jezus zsyła nam Ducha Świętego".
Ukazanie biblijnego opisu Ducha Świętego. Dz.Ap. 2, 1-8.
Moja propozycja. Obrazek do pokolorowania: https://images.app.goo.gl/4EQfMp2gpmc6RdAB6
Czy wiecie co to są emocje? Myślę, ze tak. Posłuchajcie o emocjach razem z Ubu:
https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs
Kochani, nie bójmy się okazywać emocji! Jeśli jest nam smutno- płaczmy. Jeśli jesteśmy szczęśliwi- skaczmy do góry z radości. Jeśli jesteśmy źli, również to okażmy. I co ważne, szanujmy emocje wyrażane przez inną osobę.
Przywitajmy się zabawą wprowadzająca w dobry nastrój pt. ,,Ramię przy ramieniu”. Zaproście do niej kogoś z rodziny:
Stoimy ramię przy ramieniu (stoimy obok siebie)
Możemy być wielcy w oka mgnieniu (podnosimy ręce)
Możemy być też mali (przykucamy)
Ale nigdy nie będziemy sami (ściskamy dłoń osoby obok)
Posłuchajcie piosenki Śpiewających brzdąców o okazywaniu emocji.
https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc
Otwórzcie książki na str. 82-83. Przeczytajcie tekst znajdujący się pod ilustracjami.
Czy wiecie czym jest tolerancja? Oznacza ona cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od naszych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.
Powiedzcie, czy chłopcy na boisku byli tolerancyjni? Czy znacie inne przypadki braku tolerancji? (Wyśmiewanie się z ludzi innym kolorze skóry, innego wyznania…) Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego, że jest gruby, jeździ na wózku…?
Otwórzcie karty pracy na str. 54 i narysujcie siebie w swoim ulubionym ubraniu, z ulubioną zabawką. Napiszcie swoje imię.
Obejrzyjcie „Urodziny Maćka, czyli krótka historia o tolerancji”:
https://www.youtube.com/watch?v=DL1Au8gOs9M
Kochani, poproście mamę o to, żeby zawiązała wam na oczach apaszkę. A teraz niech schowa waszą ulubioną zabawkę. Za pierwszym razem spróbujcie ją znaleźć bez pomocy przewodnika, a za drugim razem funkcję przewodnika powierzcie mamie. Przewodnik kieruje “niewidomego” słowami “na prawo, na lewo, do przodu, do tyłu” i stara się doprowadzić do miejsca gdzie schowana jest zabawka.
Powiedzcie czy łatwo chodzić z zasłoniętymi oczami? Czy czegoś się baliście mając zasłonięte oczy?
A teraz proponuję wam zabawę „Rysuję bez użycia rąk”.
Waszym zadaniem jest wykonanie rysunku bez użycia rąk. Usiądźcie na krzesełku, zdejmijcie skarpetki. Na podłodze przed sobą połóżcie kartkę papieru. Między palce stopy włóżcie kredkę i spróbujcie narysować coś na kartce. Czy to jest proste zadanie?
Zabawa „Jak zareagować w podobnej sytuacji?” Powiedzcie co należy zrobić gdy:
- Chłopcu siedzącemu na wózku inwalidzkim wypadła z ręki zabawka.
- Dziewczynka, która nie widzi (ma chore oczy) wybiera się na spacer i potrzebuje takiej samej pary skarpet.
- Chłopiec, który ma rękę w gipsie potrzebuje zapiąć sweter.
- Bawisz się z kolegami piłką na placu zabaw. Przyjeżdża chłopiec na wózku inwalidzkim, który też chce się pobawić piłką.
Obejrzyjcie film :"ZAŁOGA NAPRZÓD Bajka o niepełnosprawności "
https://www.youtube.com/watch?v=y5AWDB3MVwY
Myślę, że zgodzicie się ze mną, że nie wszyscy jesteśmy doskonali, każdy czegoś nie potrafi, czegoś nie może, ale w zamian ma jakąś umiejętność, której nie mają inni. Stąd też wszyscy jesteśmy wyjątkowi i wspólnie możemy wiele osiągnąć.
I na koniec zabawa plastyczna. Odrysujcie swoją dłoń na kartce i nadajcie palcom twarze swoich wyjątkowych koleżanek i kolegów. Następnie wytnijcie dłoń.
Do jutra!