Dzień 4 "PTASIE DOMY, PTASIE PRZYSMAKI"
Witajcie Kochane Pszczółki!
Na początek powitamy się zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka "Ćwir, ćwir":
"Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr
ptaszki fruwają"
Wyrecytuj wierszyk z mamą lub tatą, zbliż palce obu dłoni, tworząc dziobki i jednocześnie zbliż do siebie obie dłonie. Zahacz kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostuj palce, unieś dłonie w górę i porusz palcami. Powtórz kilka razy.
Wykonajcie kartę pracy cz.2, nr 27( dzieci starsze ) - Karta pracy cz.2
Narysujcie po śladzie drogę skowronka do gniazda.Podzielcie nazwy ptaków na sylaby, spróbujcie powiedzieć, dlaczego ptaki wiją gniazda i czym jest dla nich gniazdko.
Posłuchajcie wiersza Iwony Róży Salach „Tyle”
"Motyle...A ile?Tyle!
Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
jak chustka w twej rączce.
Trzeci- czerwony
jak w polu maki.
A czwarty-
nakrapiany taki.
Motyle...A ile? Tyle!"
Odpowiedzcie na pytania:
1. O jakich owadach była mowa w wierszu?
2. Ile było motyli i jak one wyglądały?
A teraz czas na pracę plastyczną ”Motyl z gąbki” - Motyl z gąbki .Zachęcam Was do wysyłania zdjęć po wykonaniu tej pracy!
Na koniec trochę muzyki „Taniec motyli” - Taniec motyli. Zatańczcie do tego utworu, może ze swoim rodzeństwem, zamieńcie się w motyle latające nad łąką.
Miłej zabawy!!!!
Trzymajcie się ciepło !!! Życzę Wam zdrówka!!!!