Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 4 "SEGREGUJEMY ŚMIECI"

Witajcie kochane Pszczółki!

Dzisiaj dzień zaczniemy od zagadek słuchowych. Poprosimy rodziców o przygotowanie przedmiotów z papieru, plastiku i szkła (np. papierowe, szklane, plastikowe talerzyki). Najpierw demonstrujemy dzieciom dźwięki, jakie wydaje papier, plastik, szkło. Następnie dziecko odwraca się a rodzic wytwarza dźwięki. Dziecko zgaduje co to było.

A teraz ćwiczenia manualne: będzie potrzebna plastelina i wykałaczki, a także kartka i kolorowe kredki. Z plasteliny dziecko ma uformować po kilka  małych kuleczek. Na kartonie rodzic rysuje małe kółeczka (w szeregu); np. zielone, żółte, niebieskie. Dziecko ma nabić na wykałaczkę(czyli przyrząd do zbierania odpadów z ziemi) kuleczki w takiej kolejności jak na rysunku. Przelicza kuleczki(śmieci), nazywa kolory, mówi jaki kolor jest pierwszy, drugi, trzeci. Następnie zmieniamy układ kulek. Można zwiększyć ilość.

Teraz zabawy badawcze:

  1. Badanie właściwości papieru. Dziecko ogląda różne przedmioty wykonane z papieru, określa jego cechy. (papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać).
  2. Badanie właściwości plastiku. j.w. (plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny)
  3. Badanie właściwości szkła. j.w (szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło)

Po badaniach proszę rodziców o rozmowę z dziećmi na temat konieczności segregowania odpadów w celu ich ponownego wykorzystania w przemyśle. Można wykorzystać szereg codziennych sytuacji w życiu domowym dziecka, aby przybliżyć im temat ochrony środowiska: oszczędzania wody, segregacji śmieci…

A teraz praca plastyczna.

Zadanie dla 4 latków-wprawka plastyczna- karta nr 24.(naklejki zostały w przedszkolu, więc proszę, by dzieci dorysowały brakujące elementy)

Zadanie dla 3 latków- plastikowy talerzyk, wyprawka plastyczna- karta nr 10.

Na koniec zabawa – ćwiczenie ortofoniczne z wierszem B. Szelągowskiej „Dbamy o przyrodę”. Najpierw rodzic czyta dziecku wiersz i pyta dziecko: w jaki sposób możemy dbać o przyrodę?. Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: „sia, sio, siu, sia, sio, si- jakie śliczne mamy dni!”

„W parku kwitną na rabatkach
kwiatki kolorowe.
Pod drzewami, wzdłuż alejek,
stoją kosze nowe.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!

Dzięcioł puka w stare drzewo,
obserwując dzieci,
jak do kosza wyrzucają
po pikniku śmieci.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!

Jeżyk z liści się wygrzebał,
pyszczek swój zadziera.
Teraz patrzy, jak rodzina
jedzie na rowerach.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!

A w ogrodzie, obok parku,
słowik cudnie śpiewa.
To z radości – wzdłuż alei
ktoś posadził drzewa.
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!

Nawet słonko, choć wysoko,
jakoś mocniej świeci.
Lubi patrzeć się, jak dbają
o przyrodę dzieci!
Sia, sio, siu, sia, sio, si –
jakie śliczne mamy dni!”

Można jeszcze raz recytować wiersz a dziecko ilustruje ruchem każdą zwrotkę, według własnych pomysłów.

Kochani, z okazji dzisiejszego Światowego Dnia Ksiązki i Praw Autorskich zachęcamy Was serdecznie do przeczytania wspólnie z Rodzicami Waszej ulubionej książki, wykonania zakładki do książki albo zaprojektowania okładki do swojej własnej, wymyślonej książki. Proponujemy Wam także wirtualny spacer po bibliotece - poproście Rodziców, aby wytłumaczyli Wam, co się tam znajduje i w jaki sposób korzystamy z zasobów biblioteki (wejście do oddziału dla dzieci jest na parterze po lewej stronie) - Wirtualny spacer po bibliotece

Serce z książki

 

I jeszcze kilka propozycji od Misiowej Mamy dla Małych Przedsiębiorców. Oto one:

1) Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: Widzieć nie tylko siebie
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
· Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
· Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka.

3) Czy wszystko można kupić za pieniądze?
Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.

Dziękujemy Wam bardzo za dzisiaj i do jutra :)