Dzień 4 "Wakacyjny pociąg"
Kochane Kocurki!
Witam Was gorąco na zajęciach z religii.
Temat dzisiejszych zajęć: „Serce Jezusa znakiem miłości”.
Ukazanie Serca Pana Jezusa jako znaku pełnego miłości i dobroci. " Uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem " (Mt 11,29) Pan Jezus ma dobre, ciche i pokornie Serce. Ciche i pokorne - co to znaczy, że kocha każdego człowieka i chce mu w każdej chwili ofiarować miłość. W czerwcu w sposób szczególny oddajemy cześć Sercu Pana Jezusa. W kościele podczas nabożeństwa czerwcowego odmawiana jest modlitwa zwana Litanią do Serca Pana Jezusa. Skorzystajcie z linku: https://www.youtube.com/watch?v=h24FzkPFa_k
Odmówcie tę litanię wraz ze swoją rodziną i pokolorujcie kolorowankę.
Posłuchajcie piosenki „Rowerowy wyścig”
https://www.youtube.com/watch?v=beuWalgpUhk
Wybierzcie się z rodzicami na taką rowerową wyprawę :)
A teraz „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach.” Wykonujcie podane ćwiczenia: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Zagrajcie z rodziną w grę, którą znajdziecie w kartach pracy na str. 78.
Teraz zabawa badawcza „Dlaczego czereśnie pękają?” Czy wiecie dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają? Zbadajmy to :) Potrzebujecie: czereśnie- całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.
Obejrzyjcie rabarbar; opiszcie jego wygląd, przeznaczenie; zwróćcie uwagę na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.
Włóżcie jeden kawałek liścia do woreczka foliowego, a pozostałe – do miski z wodą. Musicie poczekać do następnego dnia i wtedy porównajcie wygląd rabarbaru z woreczka z rabarbarem z wody (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To właśnie efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija. Podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki, agrest.
Rozluźnijmy mięśnie wokół oczu i na czole w zabawie ,,Duże oczy”. Posłuchajcie i wykonujcie polecenia:
Za chwilę będziesz mógł zrobić duże, bardzo duże oczy. Unieś przy tym brwi do góry tak mocno jak tylko możesz. Wyobraź sobie, że masz jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to oko otwórz tak szeroko, jak tylko potrafisz. A potem możesz poruszać twoimi szeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry, w prawą stronę, w lewą stronę. Być może zauważysz twoimi trzema otwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widziałeś. Za chwilę zacznę powoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknij na moment oczy i nadaj im w myślach taki rozmiar, jaki chciałbyś mieć. Trzecie oko będziesz mógł sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będziesz chciał zobaczyć coś w twojej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.
Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Wakacyjny pociąg”.
Ustawcie się za mamą lub tatą. Pociąg będzie jechał przez rożne miejsca, których nazwy będzie podawał rodzic (np.: las, łąka, plaża, góry). Gdy mama/tata wymieni dane miejsce, pociąg się zatrzymuje, a wy naśladujcie to, co można robić w tym miejscu.
Wykonajcie pracę plastyczną ,,Kolorowy latawiec”:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/lato/1397-latawiec-2
Do jutra!