Dzień 4 "WSZYSTKO ROŚNIE"
Kochane Pszczółki, oto zajęcia dla Was na dzisiaj:)
Obejrzenie i odsłuchanie filmiku - Dźwięki i kolory wiosny - nazywanie kwiatów, ich kolorów, nazywanie rozpoznanych głosów ptaków, próby naśladowania.
Zabawa przy piosence - Maszeruje wiosna - improwizacja ruchowa, śpiewanie piosenki.
Oglądanie ilustracji przedstawiającej wiosenne kwiaty - dzieci młodsze: karta pracy cz.2, str.10, dzieci starsze: karta pracy cz.2, str.24
- dzieci starsze: ustalenie kolejnych etapów rozwoju kwiatka, oznaczenie kropkami, obrysowanie o pokolorowanie;
- dzieci młodsze: obrysowanie po śladzie i pokolorowanie.
Opowiadanie o gąsienicach przeobrażających się w motyle (można wykorzystać ilustracje lub filmiki).
Zabawa "Gąsienice i motyle" - puszczamy spokojną melodię; gdy jest cicha dziecko pełza jak gąsienica, gdy jest głośniejsza - fruwa jak motylek.
Ćw. plastyczne: 4-latki-wyprawka plastyczna –karta 21 lub jak niżej:
-3-latki: naklejanie na karton kolorowych kółek, jedno zachodzące za drugie, dorysowanie nóżek, oczek, noska..
Ćw. logopedyczne: naśladowanie bocianów: kle, kle, kle…, żabek: kum, kum, kum…, kukułki: ku-ku,ku-ku,ku-ku…