Dzień 4 "Zawody w mojej miejscowości"
Dzień dobry Misie!
Gotowi? Myślę, że tak :)
Obejrzyjcie zdjęcia w galerii powyżej. Przedstawiają krajobraz miejski i krajobraz wiejski. Porównajcie wygląd obu i wskażcie różnice. Który z krajobrazów bardziej się wam podoba? Dlaczego?
A teraz zatańczcie taniec Zygzak:
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
Posłuchajcie wiersza M. Strękowskiej-Zaremby „Małe miasteczko”
„W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.
Powiedzcie:
- Czego nie ma w małym miasteczku?
- Czego w małym miasteczku jest więcej?
- Co to znaczy dbać o swoje miasteczko?
Kochani, pewnie nie raz będąc na spacerze z rodzicami, widzieliście dymiące kominy, zanieczyszczające waszą miejscowość. W ramach projektu „Czyste powietrze wokół nas”, narysujcie te dymy wydobywające się z kominów, samochodów. Koniecznie przyślijcie zdjęcia! :)
Teraz pomyślcie: czym zajmują się dorośli w waszej miejscowości? Jakie zawody wykonują?
Myślę, że są u nas: piekarze, policjanci, kucharze, pielęgniarki, sprzedawcy, nauczyciele, lekarze, fryzjerzy, strażacy i wiele innych zawodów. A Jakie zawody wykonują wasi rodzice?
Zajrzyjcie na tę stronę i dopasujcie przedmioty do zawodów. Rodzice pewnie wam pomogą :)
https://wordwall.net/pl/resource/1457894/dopasuj-przedmioty-do-zawod%C3%B3w
Uzupełnijcie karty pracy cz.5, nr 8 i 9.
Zabawa „Co jest cięższe?” Skonstruujcie wagę z patyka, sznurka i dwóch torebek foliowych. Torebki zawieście na końcach patyka, a na jego środku umocujcie uchwyt. Do jednej torebki włóżcie np. maskotkę, a do drugiej jeden klocek. Dokładajcie klocki dotąd, aż ramiona wagi się wyrównają. Ile klocków potrzebowaliście żeby obie szale wagi były na tym samym poziomie? Spróbujcie zważyć inne wasze zabawki.
A na koniec odrobina grafomotoryki: