Dzień 5 "Moje uczucia"
Kochane Kocurki!
Zadania na dziś.
1. Zaproś mamę lub tatę do zabawy „Lustro emocjonalne”. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podał rodzic, a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.
Rodzic pyta:
− Kiedy się złościmy? (Kiedy ktoś nie pozwala robić nam tego, co chcemy albo dostać tego,czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).
− Kiedy się smucimy? (Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).
− Kiedy się boimy? (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, wtedy krzyczymy, uciekamy, chowamy się lub walczymy).
− Kiedy się cieszymy? (Cieszą nas rzeczy, zdarzenia, przedmioty).
− Kiedy się wstydzimy? (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).
− Kiedy zazdrościmy? (Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość lub smutek, możemy czuć jedno i drugie).
2. Posłuchaj tekstu Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”.
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
3. Odpowiedz na pytania:
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest nam wesoło?
− Czy zdarza się, że coś was smuci?
− Czy zdarza się, że coś was złości?
Posłuchaj uważnie: uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
4. Powiedz co widzisz na zdjęciu? Postaraj się wypowiadać pełnymi zdaniami.
Narysuj to co cię cieszy i to, co smuci. Kartkę podziel na pół ( w lewym górnym rogu narysuj chmurkę, a w prawym górnym rogu – słoneczko).
4. Uzupełnij ćwiczenia w kartach pracy cz.4 str. 59.
5. Regularnie ćwicz pisownię literek i cyferek. Pamiętaj o czytaniu
6. Praca domowa. Napisz w zeszycie literkę „ę”.
Drodzy Rodzice!
Prosimy o zapoznanie się z "Wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3." - WYTYCZNE GIS
MIŁEGO WEEKENDU ♥