Dzień 5 "NASZE ZABAWKI"
Witajcie kochane Krasnale!
Na początek każdy "wyklaskuje" swoje imię i podaje, jaka jest w nim pierwsza głoska (proszę o pomoc Rodziców).
Posłuchajcie teraz wiersza B. Szelągowskiej "Kraina zabawek":
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Odpowiedzcie proszę na pytania ( Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni):
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Teraz zabawa matematyczna "Gdzie jest zabawka?" Rodzic pokazuje Dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem Dziecka jest odpowiedzieć na pytanie "Gdzie jest...?" Rodzic tak rozmieszcza zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).
Układamy teraz tor przeszkód z zabawek i chodzimy pomiędzy nimi: na palcach, na piętach, na czworaka, czołgając się na brzuchu, skacząc na dwóch nogach, przebiegając.
Teraz spróbujcie uzupełnić rysunek misia, rysując kratka po kratce - Rysuj kratka po kratce - Miś [.pdf, 429.98 kB]
Na koniec uporządkujcie swoje zabawki w Waszym pokoju lub w kąciku zbawek - powycierajcie z nich kurz, poodkładajcie na miejsce.
Udanego weekendu Krasnalki i do poniedziałku!