Dzień 5 " Pani Witaminka"
Kochane Kocurki!
Dzień dobry. Jestem Pani Witaminka. Jestem dziś u Was w domku, bo słyszałam, że w tym tygodniu rozmawialiście o warzywach. Czy to prawda? Jak myślicie, jaki wpływ na nasze zdrowie mają warzywa? Tak, macie rację, warzywa są bardzo zdrowe. A dlaczego?
1. Wysłuchaj piosenki „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” ona pomoże ci w odpowiedzi na pytania dlaczego warzywa są zdrowe: https://www.youtube.com/watch?v=KVdIIKtm3Gg
- Dlaczego Jasio ma ponurą minę?
- Co dają nam witaminy?
- Co należy jeść, żeby być zdrowym jak ryba?
- Gdzie mieszkają witaminy?
- Dlaczego warzywa są zdrowe?
2. Posłuchaj uważnie jakie wartości odżywcze mają niektóre warzywa:
- marchewka – zawiera witaminę A, poprawia wzrok,
- pietruszka - wzmacnia kości, sok działa kojąco na opuchliznę po ukąszeniach,
- cebula – ma właściwości bakteriobójcze, wzmacnia włosy,
- rzodkiewka – ma dużą zawartość witaminy C oraz błonnika który pomaga przy problemach trawiennych,
- burak – sok z buraka zawiera kwas foliowy, potas, magnez, żelazo, witaminę A i C,
- pomidor – zawiera witaminę B i K,
- ogórek - zawiera witaminy A, K i witaminy z grupy B (B1, B3 i B6), pomaga oczyścić organizm z toksyn,
- sałata - liście sałaty bogate są w witaminę B, E i C oraz wiele składników mineralnych, m.in. mangan, potas, żelazo, magnez,
- kapusta – jest bogata w witaminę K1 i witaminy z grupy B,
- ziemniaki – źródło witaminy C i potasu, zawiera skrobię, błonniki i węglowodany.
3. „Co to za warzywo?” – rozpoznaj nazwę warzyw po opisie słownym:
- Co to za warzywo, z którego gotujemy barszcz?
- Co to za warzywo, długie i pomarańczowe?
- Co to za warzywo, okrągłe i czerwone?
- Co to za warzywo, długie i zielone?
- Co to za warzywo, z którego gotujemy kapuśniak?
4. Podziel na sylaby a potem na głoski wyrazy: pomidor, kapusta, sałata, ogórek, burak, ziemniak, cebula, por. Podaj pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. Z rozsypanki literowej którą masz w wyprawce, postaraj się ułożyć wyrazy podanych nazw warzyw.
5. Połącz warzywa z ich nazwą.
6.Wykonaj działania matematyczne i pokoloruj zgodnie z wynikiem:
https://drive.google.com/file/d/1nxruEwP7FC05zqkoBzVKVe-lU-sWkOLl/view
7.Czas na zabawę muzyczną „Taniec – połamaniec”
https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo
8. Wykonaj wybraną przez siebie pracę techniczną:
https://www.youtube.com/watch?v=2ctUz5VMYZA
https://www.youtube.com/watch?v=-4wWec8O2Zc
https://www.youtube.com/watch?v=RfX0CN9DZ_w
9. Regularnie ćwicz pisownię literek i cyferek. Pamiętaj o czytaniu.
10. Praca domowa. Napisz w zeszycie literkę „ ś, Ś”.
Kochani, bardzo ważna rzecz- nadal realizujemy projekt "Czyste powietrze wokół nas". Nasze zdrowie zależy również od tego czym oddychamy. Szkodzi nam dym z kominów, spaliny samochodów, a także dym papierosowy. Obejrzyjcie plakaty w galerii i narysujcie te okropne, szkodliwe dymy, lub zróbcie plakat lub rysunek, który pokaże, że nie chcemy takiego zadymionego świata. Możecie również pokolorować Dinka. Przyślijcie proszę zdjęcia!
Miłego weekendu!