Dzień 5 "W wiejskiej zagrodzie"
Pobudka drogie Misie!
Lubicie masażyki? Usiądźcie na dywanie tyłem do mamy (taty) i pobawcie się.
- Biegną konie do zagrody (uderzamy otwartymi dłońmi po plecach),
- A kaczuszki hop do wody (uderzamy piąstkami po plecach, od góry do dołu),
- Kurki ziarna wydziobują (palcem wskazującym chodzimy od dołu do góry pleców).
- Pieski szczekają (delikatnie szczypiemy),
- I domu pilnują (masujemy całą dłonią po całych plecach). Potem zamiana ról.
Pobawcie się z rodzicami w układanie rymów do nazw zwierząt, np.; kura- góra, koń- słoń, kot- płot, krowa- głowa, świnia- dynia, koguty- buty, kozy- wozy, barany- dywany, itd.
Zabawa z kaczuszką ( lub inne ulubione zwierzątko)- układajcie zwierzątko wg poleceń: połóż przed sobą, za sobą, po prawej stronie, po lewej stronie, na krześle, pod krzesłem.
Otwórzcie książki ,,Olek i Ada na szlaku przygód’’ na str. 62/63 i 64/65, poproście rodziców o przeczytanie tekstu, obejrzyjcie ilustrację i odpowiedzcie na pytania:
- jakie tam występują zwierzęta?
- policzcie, ile jest wszystkich zwierząt?
- ile kura ma dzieci?
- ile kaczka ma dzieci?
- ile wszystkich razem jest kurczątek i kaczątek?
- ile w oborze jest krów i ile cieląt?
Posłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=hmx06v3aB6g
Podobała Wam się piosenka? To teraz spróbujcie zrobić pracę techniczną.
Wyprawka- karta 21 ,,Łaciata krówka’’ (wytnij, złóż w miejscach zaznaczonych szarą linią, przyklej ogon, odszukaj naklejki- krowie łaty i naklej w wybranych miejscach.)
Odszukaj kartę C i G – wytnij zwierzęta i wyrazy, naklej na karton.
Podzielcie wyrazy na sylaby: krowa, baran, koń, kogut, owca, kaczka, kura.
Jaką głoskę słyszycie na początku wyrazu a jaką na końcu?
Uzupełnijcie karty pracy, cz.4, str. 68 i 69.
Na przedszkolnym Facebooku jest ogłoszenie dotyczące Dnia Ziemi. Prosimy o zapoznanie się z nim i zachęcamy dzieci do wzięcia udziału w proponowanych zadaniach. Bardzo prosimy o zdjęcia.
MIŁEGO WEEKENDU ♥