Dzień 5 "WIOSENNE KWIATY"
Drogie Pszczółki, przedstawiamy propozycję zadań na piątek:
Wysłuchanie i obejrzenie filmiku „Wiosna” - Wiosna
Ćw. oddechowe „Kwiaty pachną”- dziecko kolorowymi flamastrami (w jasnych kolorach) ozdabiają chusteczki(kilka), np.rysując kropki.Rodzic chwyta pośrodku i formuje kwiat. Można skleić środek taśmą i skropić delikatnie perfumami. Rozkładamy „kwiatki” przed dzieckiem, ono wącha-wdech nosem, wydech ustami.(kwiatki przydadzą się jeszcze do następnych zabaw)
Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza:
„Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia
tam…to chyba czary-
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
I smutny, i szary.
Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami: Co zakwita tam, gdzie stopę stawia wiosna? Jak zmienia się świat po spacerze wiosny? Co robią wiosną: kwiaty, ptaki, motyle i świerszcze?Jaki byłby świat,gdyby nie czary wiosny?
Zabawa z elementami równowagi: układamy kwiaty z chusteczek na podłodze. Dziecko ma za zadanie przejść między kwiatami,przy każdym przykucnąć i powąchać go.
Zabawa ruchowa „Wiosna maluje świat”- dziecko trzyma w każdej ręce długi pasek bibuły(wstążki, apaszki). Podnoszą ręce, jak pędzlami w górę i w dół, zataczają kręgi. Pomagamy wiośnie pomalować świat. Można wykorzystać piosenkę „Maszeruje wiosna”
Zabawy konstrukcyjne. Projektowanie rabatki z kwiatami. Dziecko układa kontury rabatki z różnych klocków i „sadzi” kwiatki (te z chusteczek).
Zabawa doskonaląca poczucie rytmu: dziecko i rodzic(lub rodzeństwo) siedzą naprzeciwko siebie i podają sobie piłkę zgodnie z rytmem rymowanki:
Piłka krąży tu i tam
Zaraz tobie piłkę dam
Wszystkim bardzo jest wesoło
Kiedy piłka krąży wkoło.
Śpiewanie ilustrowane ruchem piosenki „ Maszeruje wiosna”.
Pozdrawiamy Was serdecznie, dziękujemy Rodzicom za pomoc i życzymy miłego weekendu :)