"Jajko- zabawy badawcze"
Dzień dobry Kocurki, zadania na dziś:
1.Zagadka:
Ma skorupkę, tak jak orzech,
Ale bardzo, bardzo cienką,
Na śniadanie zjeść je możesz,
Raz na twardo, raz na miękko.
2.Piosenka ,,Kura czy jajo?’’- spróbujcie jej się nauczyć i zaśpiewać (może ktoś z Was przyśle filmik?)
https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168
3.Zabawy badawcze: ,,Wokół jajka’’
- Poznajemy budowę jajka: Rozbijcie jajko, obejrzyjcie jego zawartość, nazwijcie je (skorupka, białko, żółtko). Zwróćcie uwagę na zarodek – kurczątka wykluwają się z jajek, w których jest zarodek.
- Czy wiecie, jak odróżnić jajko ugotowane od surowego?
Mama wprawia w ruch obrotowy oba jajka - obserwujcie ich ruchy i określcie, które z nich kręci się szybciej. Rozbijcie i sprawdźcie, czy mieliście rację. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.
- Jajka i woda – badanie zachowania w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego. Włóżcie kolejno jajka do przezroczystego naczynia z wodą i obserwujcie ich zachowania. Do wody z surowym jajkiem dosypujcie stopniowo sól (około 10-12 łyżek soli) – obserwujcie, co dzieje się z jajkiem.
- Eksperyment ,,Gumowe jajko’’
https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg
4.Zabawa zręcznościowa z jajkiem: ugotowane jajko połóż na łyżce i przenieś je do drugiego pokoju, starając się, aby nie spadło. Można pobawić się z rodzeństwem: kto pierwszy (wyścigi).
5.Zagadka matematyczna:
Kto wie? Mam 6 jajek, 2 zbiłam, 2 usmażyłam i 2 zjadłam. Ile jajek mi zostało?
6.Praca plastyczna :
Wyprawka: kolorowanka wodna ,,Kura z kurczętami’’ – pomalujcie wodą przy użyciu pędzla.
Pisanki zdobione kredkami świecowymi:
https://ekodziecko.com/pisanki-zdobione-kredkami-swiecowymi
7.Uzupełnijcie karty pracy, cz. 3, s.76-77
Miłego dnia.
I odrobina angielskiego od p. Ani:
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrchttps://www.youtu.be/hb9tt7LiYrc