"Kto do nas wraca na wiosnę?"
Dzień dobry Krasnale! Oto zabawy dla Was na dziś:
- Ćwiczenie ortofoniczne „Głosy ptaków”
Naśladujcie głosy ptaków (np. kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno.
- Rysujcie po śladzie lot ptaszka do gniazda: grafomotoryka - rysowanie po śladzie [.jpg, 78.72 kB]
- Wysłuchajcie utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna.” Z czym kojarzy się wam to nagranie? https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
- Wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej ‘Wiosenne powroty”:
„Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały. Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry-dom ma na topoli. Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną! W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!”
Odpowiedzcie na pytania: - Jakie ptaki są wymienione w wierszu? - Gdzie znajduje się dom bociana? - Jak myślicie, co to są mokradła? - Gdzie zakłada gniazdko jaskółka? - Co robi z jajkami kukułka? - Jak się nazywają dzieci ptaków?
- A teraz czas na gimnastykę! https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
6.Policzcie ptaszki: policz ptaszki [.jpg, 36.00 kB]
7.Pokolorujcie tylko te ptaki, które wyglądają jakby latały: latające ptaszki [.jpg, 206.92 kB]
Odpocznijcie i zaczerpnijcie świeżego powietrza! Zaproście rodziców na spacer i porozmawiajcie o dzisiejszej pogodzie. A po spacerze poproście rodziców o przeczytanie wiersza Jana Brzechwy „Żuraw i czapla.”
Pozdrawiamy serdecznie!