Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Kto do nas wraca na wiosnę?"

Dzień dobry Krasnale!  Oto zabawy dla Was na dziś:

  1. Ćwiczenie ortofoniczne „Głosy ptaków”
    Naśladujcie głosy ptaków (np. kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno.
  1. Rysujcie po śladzie lot ptaszka do gniazda: grafomotoryka - rysowanie po śladzie
  1. Wysłuchajcie utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna.” Z czym kojarzy się wam to nagranie? https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
  1. Wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej ‘Wiosenne powroty”:

„Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały. Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry-dom ma na topoli. Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną! W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!”

Odpowiedzcie na pytania: - Jakie ptaki są wymienione w wierszu? - Gdzie znajduje się dom bociana? - Jak myślicie, co to są mokradła? - Gdzie zakłada gniazdko jaskółka? - Co robi z jajkami kukułka? - Jak się nazywają dzieci ptaków?

  1. A teraz czas na gimnastykę! https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

    6.Policzcie ptaszki: policz ptaszki

7.Pokolorujcie tylko te ptaki, które wyglądają jakby latały: latające ptaszki

Odpocznijcie i zaczerpnijcie świeżego powietrza! Zaproście rodziców na spacer i porozmawiajcie o dzisiejszej pogodzie. A po spacerze poproście rodziców o przeczytanie wiersza Jana Brzechwy „Żuraw i czapla.”

Pozdrawiamy serdecznie!