"Na wiejskim podwórku"
Dzień dobry Krasnalki! Oto dzisiejsza porcja zadań dla Was:
1.Poruszajmy się na początek. Zabawa rytmiczno - ruchowa: „Wyścigi koni”
(dzieci inscenizują ruchem opowiadanie):
Rozpoczyna się wyścig, (dzieci stoją w miejscu)
Konie stoją w boksach. (przebierają nogami, drepczą)
Start! Konie ruszyły. (biegną truchtem)
Przeskakują kałużę. (podskakują)
Nabierają pędu. (szybko przebierają nogami)
Przebiegają po wąskim gruncie. (biegną , wysoko podnosząc kolana)
Dobiegają do mety (zwalniają bieg aż do zatrzymania się, parskają)
2.Posłuchajcie wiersza T.M. Massalskiej „W gospodarstwie”
Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
- Jakie zwierzątka wystąpiły w wierszu? Jakie dźwięki wydawały?
3.Zabawa w chowanego:
Rodzic kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, krowa na półce itp.
4. Posłuchajcie wesołej piosenki: gdacze kura: ko ko ko
5. „Darcie piórek” – usprawnianie motoryki małej. Kochani, pobawcie się w zabawę „Darcie piórek.” Wiem, że nie każdy z was ma w domu piórka, dlatego przygotujcie paski z bibuły lub krepiny. Starannie podrzyjcie paski bibuły i − oczywiście doskonale wiecie, że należy zachować porządek − pozbierajcie je, np. do kartonowego pudła.
6. Uzupełnijcie karty pracy cz.2, nr 13
7. Zabawa matematyczna: policz zwierzęta [.jpg, 35.17 kB]
- Propozycje prac plastycznych Może wykonacie jedną z nich?
https://www.youtube.com/watch?v=cMCzm33L87I
https://www.youtube.com/watch?v=gV7GuNc5zvM
Pozdrawiamy i mocno ściskamy! Do jutra!