"Na wiejskim podwórku"
Dzień dobry Kochani!!!
1. Obejrzyj obrazki przedstawiające młode zwierzęta wiejskie.
Podaj ich nazwy, a następnie ułóż zdrobnienia, np. źrebię- źrebaczek, źrebiątko, cielę-cielaczek, cielątko. Spróbuj ułożyć rymy do zdrobnień, np. źrebaczek założy fraczek. Cielątko lubi małpiątko. Prosiaczek zdjął kubraczek. A teraz spróbuj sam/a ułożyć własne rymy. Na pewno Ci się uda.
2. „Zabawy ze zwierzętami” – zajęcia matematyczne.
Narysuj kilka zwierząt wiejskich. Pokoloruj je i wytnij. Przygotuj dwie obręcze np. koła z pasków bibuły lub grubego sznurka. Połóż przed sobą obrazki zwierząt. Na dywanie ułóż obręcze. Powiedz czy można te zwierzęta podzielić na dwie grupy (np.: zwierzęta, które mają dwie lub cztery nogi) ułóż zwierzęta odpowiednio w obręczach. Przy pomocy rodzica przelicz elementy zbiorów. Podaj ich liczbę oraz ułóż je parami. Powiedz których jest więcej, a których mniej.
3. Propozycje prac plastycznych. Proszę postaraj się wykonać jedną z nich a zdjęcia prześlij na adres przedszkola.
https://supersimple.com/article/handprint-cows/ – krowa z odbicia dłoni
https://iheartcraftythings.com/sheep-craft-for-kids.html – owieczka wyklejana białymi kuleczkami
http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html – zwierzęta z wiejskiego podwórka z origami
4. Wykonaj zadania w karcie pracy cz.2 str. 36
5. Dokończ rymowanki:
- Cielę co językiem...(miele).
- Przyszła koza do...(woza).
- Wlazł kotek na...(płotek).
- Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie...(szły).
6. Na koniec posłuchaj piosenki „Idą kaczuszki”: https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44
DO JUTRA♥♥♥