"Pisanki"
Dzień dobry Kocurki! Poniżej dzisiejsze zadania dla was:
1.Karty pracy ,, Litery i liczby’’, cz. 2, s. 58- 59.
Podziel słowo farby na sylaby i na głoski – ile jest sylab, a ile głosek?
Wymień inne słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola), na końcu (sejf, elf), w środku słowa (alfabet, agrafka, wafle). Wymień nazwy przedmiotów posiadających głoskę f znajdujących się w twoim domu.
Wymień imiona zaczynające się głoską F (Franek) - podziel na sylaby i głoski, ile jest sylab, a ile głosek?
Dzieci wypowiadają głoskę f długo: fffyyy…,krótko: f, f, f. Głoska f jest spółgłoską czy samogłoską?
- Wymień spółgłoski i samogłoski w słowach: farby, Franek.
- Uzupełnij karty pracy Litery i Liczby, cz.2, s.58-61, litera f w zeszycie, Nowe przygody Olka i Ady, cz.3, str. 72.
- Czytanie sylab i tekstu, wyrazów powstałych z połączenia sylab – ,,Litery i liczby’’.
- Sylabowa piosenka: wyśpiewaj wybraną sylabę na melodię ,,Mam chusteczkę haftowaną’’.
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki: Jajeczko, jajeczko, jesteś pisaneczką.
Dzieci dzielą słowa rymowanki na sylaby, łącząc ją z ruchem: jedna sylaba przysiad, druga – wyprost (naprzemiennie).
- Praca plastyczna: narysuj na kartonie jajo (lub poproś rodzica), możecie ozdobić go farbami, mazakami, naklejkami lub kolorowym papierem.
Inna propozycja pracy plastycznej:
https://dobrzesiebaw.pl/wielkanocne-prace-plastyczne-dla-dzieci-pisanki/